Performancing Metrics

جزئیات پیش‌بینی آب و هوای کشور در ۱۴ روز تعطیلات نوروز | اتاق خبر
کد خبر: 408027
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1397 - 20:25
سازمان هواشناسی اعلام کرد:
سازمان هواشناسی کل کشور با انتشار گزارشی، جزئیات پیش‌بینی‌های انجام گرفته در خصوص شرایط جوی تعطیلات نوروزی ۹۷ را اعلام کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کل کشور گزارش پیش‌بینی دو هفته‌ای ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۷ را منتشر کرد.

گزارش منتشر شده به شرح زیر است:

مدل‌های عددی پیش ­بینی وضع هوا شرایط نسبتا پایداری را  طی ۱۰ روز آینده در کشورنشان می­ دهند. بر این اساس در دوره کوتاه مدت ۱۰ روزه بارش قابل توجهی درغالب نقاط کشور پیش ­بینی نمی­ شود. دمای هوا در تمام مناطق کشور در این مدت افزایش خواهد یافت که برخی نقاط مانند خوزستان افزایش نسبی دما قابل توجه است و دمای شهر اهواز از حدود ۲۷ درجه سلسیوس به ۳۶ درجه خواهد رسید. دمای هوای سواحل شمالی کشور در هفته اول تعطیلات روند افزایشی خواهد داشت و روز شنبه بیشینه دمای هوا در سواحل خزر به حدود ۲۸ تا ۳۱ درجه سلسیوس خواهد رسید.

پیش بینی هفته اول تعطیلات:

سه شنبه ۲۹ اسفند: آسمان غالب نقاط کشور صاف خواهد بود. سواحل شمالی نیمه ابری. استانهای شمالغرب، غرب و شمال شرق کشور قسمتی تا نیمه ابری خواهد بود.

چهارشنبه ۱ فروردین: آسمان غالب نقاط کشور صاف. سواحل شمالی نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده و خفیف باران در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال استان آذربایجان شرقی

پنجشنبه ۲ فروردین: آسمان نیمه ابری تا ابری با بارش خفیف و پراکنده در ارتفاعات جنوبی گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در دامنه ها و ارتفاعات البرز در شمال و شرق سمنان

جمعه ۳ فروردین: آسمان صاف و آفتابی در غالب نقاط کشور و بدون بارندگی

شنبه ۴ فروردین: آسمان صاف و بدون بارش در غالب نقاط کشور، به تدریج از شمالغرب کشور با افزایش ابر و نیمه­ های شب به بعد با بارش باران در آذربایجان غربی. شایان توجه است که سواحل گیلان و اردبیل با وزش باد گرم جنوبی خواهد بود و ضمن افزایش دما موجب وزش باد شدید بخصوص در دامنه ­های شمالی سبلان دراستان اردبیل می­ شود.

یکشنبه ۵ فروردین: آسمان استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه  نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان غربی و شمالغرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm)  پیش­ بینی می­ شود. همچنین سواحل جنوبی دریای خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه های شمالی البرز.

سرعت باد درعراق بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود که پتانسیل خیزش گردوخاک را فراهم می کند. بر این اساس احتمال ایجاد گردوخاک در استان خوزستان برای بعد از ظهر یکشنبه تا روز بعد وجود دارد.

دوشنبه ۶ فروردین: آسمان غالب نقاط کشور آفتابی خواهد بود.

پیش‌­بینی هفته دوم تعطیلات (آینده نگری):

تا چهارشنبه ۸ فروردین:آسمان غالب نقاط کشور آفتابی خواهد بود.

پنجشنبه ۹ فروردین تا دوشنبه ۱۳ فروردین:  با گذر یک سامانه بارشی در این مدت انتظار بارش باران در دامنه های البرز از شمال غرب تا شمال شرق، سواحل شمالی کشور و بخشهای شمالی تا میانی زاگرس وجود دارد که بیشینه بارشی این سامانه در ارتفاعات البرز رخ خواهد داد.

با توجه به فاصله زمانی باقی مانده تا این روزها احتمال تغییر در پیش­ بینی  وضع هوا وجود دارد و با بروز شدن اطلاعات هواشناسی، پیش­ بینی­های دقیقتر به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید