Performancing Metrics

هیچ دستگاه دولتی حق خرید کالای خارجی با بودجه دولتی را ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 408064
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 19:01
معاون اول رییس جمهور در گلزار شهدای سیرجان تاکید کرد
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر آنکه حل مسایل ایران در گروی حل مسایل سیاسی است نه تکنیکی و فنی اظهار کرد: باید از چندگانگی و تفرقه پرهیز کنیم و سال 1397 را به سال وحدت و همدلی تبدیل کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جهانگیری امروز ( پنج شنبه ) حضور خود در گلزار شهدای شهرستان سیرجان را به منظور پاسداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: امیدوارم سال جاری سال پر خیر و برکتی برای امت ایران و همه ایرانیان سراسر جهان باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سال 1397 بهتر از سال 96 و سال‌های قبل از آن سپری کنیم، تصریح کرد: در سال 1396 تلخی‌ها و سختی‌های زیادی در کشور تجربه کردیم که نمونه آن کشتی سانچی، زلزله کرمانشاه و کرمان، سقوط هواپیمای آسمان و ... می‌باشند.

معاون اول رییس جمهور با بیان این مطلب که حسن نوین در این است که همه چیز از ابتدا شروع می‌شود و تدبیر، امید و نشاط جدید در جامعه به وجود می‌آید، اظهار کرد: در سال 1396 کارها و اتفاقات زیادی در کشور شاهد بودیم که نمونه بارز آن در سفر رییس جهمور به استان کرمان که در اواخر سال 1396 می توان اشاره کرد که در آن سفر 10 هزار میلیارد تومان طرح در استان افتتاح و همچنین آغاز اجرای 10 هزار میلیارد تومان طرح جدید رقم خورد که کم و بیش چنین اتفاقاتی در سایر استان‌های کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که مردم ایران مسایل جدی و چالش‌های مهمی را در بخش‌های مختلف در پیش رو دارند، عنوان کرد: اقتصاد، معیشت مردم، بیکاری جوانان، توسعه کشور، عقب نیفتادن از گردنه توسعه، مسایل و آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و ... باید به صورت جدی در سال جاری به آنها پرداخت.

جهانگیری به مسایل منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ایران کانون توجه دنیا و یکی از کشورهای با ثبات منطقه است، نباید بگذاریم منطقه به سمت تلاطم پیش رود و یکی از مسایلی دیگر نیز باید مراقب مرزهای خود بوده و از حقوق ملت دفاع کنیم.

وی با اشاره به سخنان ترامپ و موضع آمریکا نسبت به ایران، گفت: رییس جمهور آمریکا حرف‌های خطرناکی نسبت به ایران می‌زند و باید با دقت و تدبیر نسبت به مسایل منطقه و جهان روبرو شویم و باید با چاره اندیشی و تدبیر بتوانیم از این مسایل عبور کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر آنکه باید به سمت وحدت و انسجام در مسایل سیاسی داخلی حرکت کنیم، اظهار کرد: مسایل اقتصادی، سیاسی، منطقه و بین‌المللی قابل حل است و این قابل حل بودن نیز در صحبت‌های مقام معظم رهبری در روزهای اخیر و همچنین در سخنرانی اخیر ایشان در مشهد مقدس نیز وجود داشت که می‌توانیم با قاطعیت و تکیه بر فرصت های طلایی مسایل خود را حل کنیم، زیرا ایران کشوری استثنایی و پر از نعمت و امکانات و استعدادهای فنی بالاست و می توانیم از این فرصت‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

وی با تاکید بر آنکه حل مسایل ایران در گروی حل مسایل سیاسی است نه تکنیکی و فنی اظهار کرد: باید از چندگانگی و تفرقه پرهیز کنیم و سال 1397 را به سال وحدت و همدلی تبدیل کرده و در سایه چنین وحدت و انسجامی می‌توان به نحو مطلوب مسایل کشور را حل کرد.

جهانگیری ادامه داد: اگر نیروها و جناح‌های سیاسی بخواهند به جای خدمات به مردم در اصطکاک با یکدیگر باشند قطعا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کنیم و این مشکلات همچون گذشته بر روی زمین باقی خواهند ماند، این کشور حجم زیادی از شغل را دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها، بخش خصوصی و با میدان آمدن مردم مشکلات بیکاری را حل کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان « حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: هیچ کشوری به توسعه نرسیده مگر آنکه مردم آن کشور مصمم شدند که از کالاهای تولیدی کشور خود استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشرفت کشور ژاپن طی چندین سال گذشته بیان کرد: مردم باید پای تولیدات داخلی ایستاده و تولیدکنندگان باید کالاهای رقابتی و با کیفیت به جامعه تحویل دهند ضمن آنکه تولید کنندگان نباید از این موضوع سوء استفاده کرده و ایرانیان نیز باید عرق ملی نسبت به کالاهای داخلی داشته باشند.

وی با تاکید برآنکه هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از محل بودجه دولتی کالاهای مشابه خارجی را استفاده کند، تصریح کرد: این قانون را به صورت مصوبه دولتی در روزهای آینده به سایر دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهیم کرد و با این فرهنگ می‌توانیم کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید