Performancing Metrics

تلاش لیبرمن برای ائتلاف با آفریقا علیه ایران | اتاق خبر
کد خبر: 408074
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 18:41
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که تل‌آویو بتواند با تشکیل یک ائتلاف با کشورهای آفریقایی، ایران را به سوی انزوا بکشاند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در یک سفر آفریقایی به «تانزانیا»، «زامبیا» و «روآندا» سفر کرده بود، در پایان این سفر ابراز امیدواری کرد که با تشکیل ائتلاف با کشورهای آفریقایی، بتواند ایران را منزوی کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این خصوص گزارش کرد، لیبرمن در پایان سفر خود به آفریقا گفت: «اسرائیل آنچه را که آفریقا در زمینه کشاورزی، دارو و دفاعی نیاز دارد، در اختیار دارد. هر ائتلافی را با کشوری در اینجا (آفریقا) شکل دهیم، ایران را به حاشیه سوق می دهیم و منزوی می‌کنیم».

مقامات رژیم صهیونیستی به طرق مختلف تلاش دارند که با لابی‌گری در کشورهای مختلف، به مقابله با ایران بپردازند.

این اولین بار نیست که وزیر جنگ فعلی رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با ایران به آفریقا سفر می‌کند. پیشتر در سال 2009 نیز، آن هنگام که به عنوان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، برای مقابله با نفوذ ایران به آفریقا سفر کرده بود.

در آن سفر، لیبرمن در دیدار با رهبران آفریقایی در ارتباط با نگرانی‌های تل‌آویو از افزایش نفوذ ایران در آفریقا گفت‌وگو کرده بود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید