Performancing Metrics

حمایت تولیدکنندگان اوپک از تمدید مدت کاهش تولید نفت | اتاق خبر
کد خبر: 408444
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1397 - 19:09
عراق خبر داد
وزیر نفت عراق اظهار کرد برخی از تولیدکنندگان اوپک و سایر کشورهایی که در توافق کاهش تولید مشارکت کرده‌اند ادامه محدودیت عرضه نفت پس از سال ۲۰۱۸ و حداکثر تا اواسط سال میلادی آینده را مطرح کرده اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق، در یک کنفرانس انرژی در بغداد به خبرنگاران گفت: برخی از تولیدکنندگان تمدید کاهش تولید به مدت سه ماه و سایرین به مدت شش ماه را پس از منقضی شدن زمان توافق در پایان سال میلادی جاری پیشنهاد کرده اند. وی از این کشورها نام نبرد. محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، در همین کنفرانس اظهار کرد: اوپک به دنبال یک همکاری بلندمدت با سایر تولیدکنندگان جهانی است.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ با هدف کاهش سطح ذخایر نفت و تقویت قیمت‌ها موافقت کردند تولیدشان را کاهش دهند و سپس مدت اجرای این توافق را تا پایان سال میلادی جاری تمدید کردند. اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرده اند که این کاهش تولید مازاد ذخایر جهانی را امسال برطرف خواهد کرد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت اوپک است، اشتیاق چندانی برای پایان دادن به همکاری خود با روسیه نشان نمی‌دهد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان به بلومبرگ گفت این کشورها زمانی که بازار به تعادل برسد همکاری خود را متوقف نخواهند کرد و تلاش‌های مشترک آنها ممکن است شامل کاهش تولید باشد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز در مصاحبه‌ای اظهار کرد اگر وضعیت در بازار نفت مستلزم تمدید مدت این توافق تا سال ۲۰۱۹ باشد روسیه با آن موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید