Performancing Metrics

حمایت از کالای ایرانی باید توسط آحاد ملت صورت گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 408468
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1397 - 12:35
بهرام‌نیا:
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مردم نگاه‌شان به رفتار مسئولان است و مطابق با رفتار مسئولان عمل می‌کنند. حمایت از کالای ایرانی اقدام مشترکی است که باید توسط همه مردم اعم از دولتی و غیردولتی صورت گیرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسن بهرام‌نیا در رابطه با شعار سال، بیان کرد: شعاری که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است باید نصب‌العین همه آحاد مردم اعم از دولتی و غیردولتی قرار گیرد و هر یک به تناسب حوزه کاری و اختیاراتی که دارند برای اجرایی کردن آن ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: بخشی از این شعار به دولت بر می‌گردد که باید با بخشنامه‌هایی به کلیه ادارات دولتی از هرگونه ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در ایران ساخته می‌شود ممانعت کنند و در درجه دوم نیز باید در بین مردم حمایت از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود.

وی گفت: نگاه مردم به نخبگان و دولتمردان است. مردم رفتار مسئولین را می‌بینند و آن‌ها نیز عمل می‌کنند. این امر ثابت شده که مردم جلوتر از مسئولین هستند و با دیدن مسئولین آگاه‌تر می‌شوند. مردم با دیدن مسئولین با انگیزه بیشتری از خرید کالاهای خارجی ممانعت می‌کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی اقدام مشترکی بین آحاد مردم است و هر یک باید به وظیفه خود عمل کنند تا بتوانیم به استقلال در همه ابعاد دست یابیم. دستیابی به استقلال اقتصادی حلال بسیاری از مشکلات است. با رسیدن به استقلال اقتصادی مشکل بیکاری و رکود برطرف شده و شاهد پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود.

وی افزود: ما باید واقعیت‌ها را ببینیم، ما باید به کیفیت کالاها توجه کنیم و لازمه تولید کالای باکیفیت نیز مواد اولیه مرغوب است که باید در اختیار تولیدکننده قرار گیرد. ممکن است که ما مواد اولیه مرغوب نداشته باشیم و نیاز به واردات آن داشته باشیم. دولت نیز باید در این زمینه یارانه برای تولیدکنندگان در نظر گیرد تا قیمت تمام شده کالا در مقایسه با کالای خارجی بالا نباشد.

وی در پایان گفت: کیفیت کالای ایرانی باید در حدی باشد که بتواند با کالای خارجی رقابت کند. دولت نیز باید در این زمینه ورود پیدا کند و در مواردی که نیاز است یارانه در نظر گیرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید