Performancing Metrics

ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان کدامند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 408542
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1397 - 09:27
گروه "شبکه ایمنی هواپیمایی" سال ۲۰۱۷ را ایمن‌ترین سال در تاریخ هواپیمایی اعلام کرد؛ زیرا برای نخستین بار طی هفت دهه اخیر از زمانی که نخستین پرواز مسافربری تجاری انجام شد، در این سال هیچ مسافری جانش را در سقوط هواپیما از دست نداد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آنچه این موضوع را قابل توجه می‌کند این است که ۲۰۱۷ احتمالا شلوغ‌ترین سال پروازهای تجاری بوده است. طبق اعلام سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو)، حدود ۳.۷ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ پرواز کردند و این رقم طی یک دهه گذشته هر سال رشد داشته است.

شماری عوامل از جمله توسعه فناوری جدید و هواپیماهای جدید و تغییرات در آموزش خدمه پرواز و مقررات جهانی وجود دارند که در این موفقیت سهیم هستند.

بهترین بهترین‌ها

وب سایت تحلیل هواپیمایی استرالیایی "ایرلاین رتینگز" فهرست سالانه ای از ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان منتشر کرده است. از میان ۴۰۹ ایرلاینی که این وب سایت رصد کرده است، ۲۰ ایرلاین بهترین بهترین‌ها شناخته شدند.

این ایرلاین‌ها از آسیا، اروپا و آمریکا هستند و همواره در نوآوری ایمنی، برتری عملیاتی و استفاده از هواپیماهای پیشرفتهتر همواره پیشرو بوده‌اند.

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ وب سایت "ایرلاین رتینگز" ایرلاین استرالیایی کانتاس را ایمن‌ترین ایرلاین جهان شناخته است و بار دیگر این ایرلاین را ایرلاین پیشرو در هر گونه پیشرفت ایمنی عملیاتی طی ۶۰ سال اخیر خواند که در دوران جت، هیچ سانحه مرگباری نداشته است.

اما کانتاس در این زمینه تنها نیست. فهرست بلندبالایی از ایرلاین‌هایی وجود دارد که در ایمنی پرواز رکورد بالایی دارند.

ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان

وب سایت "ایرلاین رتینگز" امسال ۲۰ ایرلاین برتر را در زمینه ایمنی انتخاب کرد که به ترتیب حروف الفبای انگلیسی عبارتند از ایرنیوزیلند، آلاسکا ایرلاینز، آل نیپون ایرویز، بریتیش ایرویز، کاتای پاسیفیک ایرویز، امارات، اتحاد ایرویز، اوا ایر، فین ایر، هاوائین ایرلاینز، ژاپن ایرلاینز، کی ال ام، لوفت‌هانزا، کانتاس، رویال جوردانیان ایرلاینز، اسکاندیناوین ایرلاینز سیستم، سنگاپور ایرلاینز، سوییس، ویرجین آتلانتیک و ویرجین استرالیا.

غایبان برجسته این فهرست شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی دلتا و یونایتد هستند. در آوریل سال ۲۰۱۷ شرکت دلتا که سال‌ها دارنده رکورد خدمات قابل اطمینان بود، در پی طوفان با اختلال پنج روزه فعالیت و لغو بیش از ۳۲۰۰ پرواز روبرو شد.

در همان ماه شهرت یونایتد ایرلاینز بدنبال انتشار ویدیویی که نشان داد یک مسافر پرواز رزرو شده به زور از هواپیما بیرون برده شد، خدشه دار شد.

تازه واردان فهرست امسال، امارات و جوردانیان ایرلاینز هستند.

وب سایت ایرلاین رتینگز برای تهیه فهرست ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان عوامل ایمنی مختلفی از جمله بررسی نهادهای هواپیمایی و انجمن‌های معروف، بازرسی‌های دولتی، سابقه سوانح ایرلاین‌ها و حوادث جدی و عمر ناوگان را مورد بررسی قرار داده است.

ایمن‌ترین ایرلاین‌های ارزان قیمت جهان

این سایت همچنین فهرست سالانه ایمن‌ترین ایرلاین‌های ارزان قیمت جهان را منتشر کرده که شرکت هواپیمایی ملی "آئرلینگوس" ایرلند در صدر فهرست ۱۰ ایرلاین برتر به ترتیب حروف الفبای انگلیسی قرار می‌گیرد. پس از آئر لینگوس، شرکت‌های هواپیمایی فلای بی، اچ کی اکسپرس، جت استار استرالیا، توماس کوک، ویرجین امریکا، ووئلینگ و وست جت قرار دارد.

این شرکت‌های هواپیمایی بهترین رکورد ایمنی را دارند و برخلاف شماری از شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت، همگی گواهینامه IOSA انجمن حمل و نقل بین المللی را دریافت کرده اند.

وب سایت "ایرلاین رتینگز" شرکت‌های هواپیمایی را با استفاده از یک سیستم رتبه بندی هفت ستاره ای رده بندی می‌کند. برترین ایرلاین‌ها همه هفت ستاره را دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان ان، ایرلاین‌هایی که در فهرست سال ۲۰۱۸ تنها یک ستاره دریافت کردند، ایر کوریوی کره شمالی، بلو وینگ ایرلاینز سورینام، تریگانا ایرسرویس اندونزی، بودا ایر نپال، نپال ایرلاینز، تارا ایر و یتی ایرلاینز بودند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید