Performancing Metrics

پایین بودن کیفیت محصولات ایرانی پاشنه آشیل صادرات محصولات ایرانی به روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 408708
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1397 - 11:41
رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه اعلام کرد:
اسداله عسگر اولادی معتقد است در بخش بسته بندی و کیفیت محصولات کشاورزی و باغی در مقایسه با رقبا در سطح بسیار پایین تری قرار داریم و این موضوع تاثیر بسیار بدی بر صادرات محصولات کشاورزی و غذایی ما به روسیه دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اگزیم نیوز روسیه بعنوان همسایه ای استراتژیک، با سابقه دیرینه تجارت و تبادل کالا، و بهره مندی از موقعیت سوق الجیشی دریای خزر برای انتقال کالا و انرژی به سراسر جهان، منافع مشترکی را برای دو کشور به ارمغان آورده است. با این وجود
مشکلاتی چون چالش های مالی و بانکی، پروسه طولانی اخذ روادید، عدم استفاده از قابلیت های بالقوه طرفین، مشکلات موجود در حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی، تعاملات تجاری فی مابین را در سطح پایینی نگه داشته است. فعالین اقتصادی در بازار روسیه به مشکلات یاد شده، خلاء قانونی در حمایت لازم از سرمایه گذاران و عدم آشنایی کافی با بازارهای مصرف را اضافه می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در گفتگو با اگزیم نیوز بر لزوم ارتقا کیفی کالای ایرانی خصوصا محصولات کشاورزی صادراتی به روسیه تاکید کرد و گفت: در زمینه عدم توسعه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه مقصر اصلی ما هستیم؛ متاسفانه در بخش بسته بندی و کیفیت محصولات کشاورزی و باغی در مقایسه با رقبا در سطح بسیار پایین تری قرار داریم و این موضوع تاثیر بسیار بدی بر صادرات محصولات کشاورزی و غذایی ما به روسیه دارد.

اسداله عسگر اولادی افزود: موضوع استاندارد و کیفیت اساسی ترین عامل توسعه و گسترش صادرات محسوب می شود که متاسفانه صادرکنندگان ایرانی آن را جدی نمی گیرند؛ حال آنکه این اصل که تداوم صادرات یک محصول در گرو رضایت مصرف کننده کشور مقصد صادراتی است، غیر قابل انکار است.

وی خاطر نشان کرد: جلب اعتماد طرف روس در تجارت با این کشور نقش تعیین کننده در تعاملات تجاری آتی ایفا می کند؛ مشتری روس در صورت حصول اعتماد و اطمینان در مورد کالای ایرانی یقینا ادامه تعامل تجاری با ایران را رها نخواهد کرد؛ ورود به بازار روسیه در عین آسان بودن مستلزم رعایت مقررات و استانداردهای سختگیرانه است که البته بازار روسیه ارزش رعایت این استانداردها را دارد و اگر بخواهیم سهم بیشتری از این بازار داشته باشیم باید مقررات آن را رعایت کنیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: نباید به بهانه بحرانی بودن وضعیت تجاری از کیفیت محصولات کم کنیم؛ تجربه ده ها سال کار با روسیه به من ثابت کرده که حفظ کیفیت کالا و محصولات از مهمترین عوامل تداوم تعامل تجاری با روسیه است.

 عسگراولادی خاطرنشان کرد: به تجار ایرانی توصیه می کنم موضوع خوش قولی و کیفیت را در تعامل با تجار روس مورد توجه قرار دهند چراکه لازمه توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری، شناخت مشتری، جلب اعتماد و آشنایی کامل با استانداردهای این کشور و رعایت آنهاست.

وی بر اهمیت سفر هیات های تجاری و برگزاری نشست های بی تو بی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در اختیار تجار و بازرگانان است و هرگونه مشاوره و حمایتی که در چارچوب اختیارات اتاق باشد در اختیار فعالین اقتصادی حوزه روسیه قرار داده می شود.

 

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید