Performancing Metrics

اتصال شمیرانات به محور چالوس مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 408921
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397 - 21:53
رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران:
رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران از مطالعه و بررسی اتصال شهرستان شمیرانات به محور چالوس خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، نعمت اله ترکی در خصوص در نشست مشترک شورای توسعه و برنامه ریزی استان تهران با کمیته برنامه ریزی شهرستان شمیرانات طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه هایی در حوزه محیط زیست در بخش های لواسانات و فشم شهرستان شمیرانات وجود دارد، که در این جلسات مطرح شد.

وی افزود: فاضلاب نامتعارفی که به آب شرب جاری رودخانه ها اضافه می شد، در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، طی ۲ ماه طرح جامع روستایی و شهری جمع آوری فاضلاب فشم، میگون، لواسانات و ... تدوین شود و در مناطقی که تصفیه خانه ندارند، راه اندازی شود و در مناطقی که تصفیه خانه دارند، جمع آوری فاضلاب مورد بررسی قرار گیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: اعتباری که این اقدامات نیاز داشت، منظور شد، که تا پایان سال ۹۸ در شهرستان شمیرانات هیچ گونه فاضلاب تصفیه نشده نداشته باشیم.

طرح جامع گردشگری شمیرانات تا پایان اردیبهشت به شورای برنامه ریزی استان تهران ارائه می شود

وی سپس به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: شهرستان شمیرانات با توجه به وضعیت جغرافیایی استان تهران ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد و قرار شد، دستگاه های متولی طرح جامعی را تحت عنوان طرح جامع گردشگری شمیرانات تا پایان اردیبهشت ماه به شورای برنامه ریزی ارائه دهند و نقاطی که این شورا مصوب می کند، برای توسعه گردشگری تقویت شود.

ترکی گفت: در صورت تصویب هم سرمایه گذار می تواند، مراجعه کند و هم خود مجموعه اجرایی می تواند طرح ها و برنامه هایی را در قالب گردشگری در این شهرستان اجرا کند.

۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال زایی شهرستان شمیرانات آماده پرداخت است

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران تصمیمات اقتصادی و اشتغال زایی این شورا در شهرستان شمیرانات را مناسب توصیف کرد و گفت: واحدهای صنفی فعالیت بیشتری در شمیرانات دارند و به همین دلیل مقرر شد، تا پایان خرداد ماه زمینی در اختیار انجمن واحدهای صنفی قرار داده شود، که کل واحدهای صنفی شهرستان که به صورت پراکنده فعالیت کرده و مزاحمت هایی برای شهروندان ایجاد می کنند، سامان دهی شوند.

وی افزود: نرخ بیکاری شمیرانات حدود ۷.۸ درصد بوده و وضعیت این شهرستان مناسب است، مقرر شد، با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به ایجاد اشتغال بپردازیم، ۱۹ طرح اشتغال زایی نیز برای طرح در کارگروه اشتغال استان تهران انتخاب شد.

اتصال شمیرانات به محور چالوس مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است

ترکی به امور زیربنایی و شهرسازی شمیرانات اشاره کرد و گفت: مقرر شد، کل راه های روستایی شهرستان تا پایان سال آسفالت شوند، شمیرانات ۲ راه اصلی در حال احداث با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد دارد، که ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن ها پیش بینی شد و یک محور اصلی برای اتصال شمیرانات به جاده چالوس مورد مطالعه قرار گرفته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان این که ۱۶ بیمارستان در شمیرانات فعالیت دارند، گفت: مقرر شد، در ۳ نقطه این شهرستان مراکز بهداشتی و درمانی راه اندازی شود، که اعتبار آن ها در نظر گرفته شده و قابل پرداخت است.

وی به حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مقرر شد، طی سال های ۹۷ و ۹۸ سرانه دانش آموزی شمیرانات به سرانه کشور که ۲۴ دانش آموز است برسد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید