Performancing Metrics

ایران ظرف ۴ روز آمادگی فعال شدن سانتریفیوژها با غنای ۲۰ درصد را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 408923
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397 - 22:25
با حضور صالحی در کمیسیون انرژی مطرح شد
نایب رییس کمیسیون انرژی از بررسی عملکرد سازمان انرژی اتمی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هدایت‌الله خادمی ضمن تشریح جلسه امروز این کمیسیون، بیان کرد: در جلسه امروز آقای صالحی به همراه معاونین‌شان حضور یافتند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند چرا که برخی از نمایندگان انتقادهایی نسبت به عملکرد این سازمان داشتند و در این رابطه بحث‌هایی صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: ما احساس می‌کردیم که ایشان برنامه مدونی ندارند و این سازمان کم کاری کرده است. بر اساس قانون برنامه توسعه باید ۲۰ درصد از برق کشور را تولید می‌کردند اما این اتفاق نیز صورت نگرفته است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، گفت: قبل از برجام ایشان یکسری حرف‌ها می‌زدند و بعد از برجام نیز حرف‌های دیگری مطرح می‌کنند، سازمان‌ها باید برنامه داشته باشند. در جلسه امروز قرار شد تا ارتباط بیشتری میان کمیسیون و سازمان برقرار شود و بازدید صورت گیرد.

همچنین اسدالله قره‌خانی در رابطه با جلسه امروز کمیسیون انرژی بیان کرد: بر اساس دستور کار کمیسیون امروز دکتر صالحی به همراه نمایندگان‌شان در کمیسیون حضور یافتند و در دو محور مباحث مطرح شد. بخش اول گزارش آقای صالحی در رابطه با عملکرد سازمان متبوعش بود و در بخش دیگر سوالات نمایندگان کمیسیون از دکتر صالحی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: بخشی از گزارش دکتر صالحی معطوف به فعالیت‌های حال سازمان انرژی اتمی بود و ایشان گفتند که همه بخش‌های سازمان در حال حاضر فعالیت گسترده‌ای دارند و هیچ بخشی از آن تعطیل نیست به ویژه از دستاوردهای جدیدی سخن گفتند که قرار است فردا که روز ملی انرژی هسته‌ای است با حضور رییس‌جمهور رونمایی شود و بیشتر در مورد مباحث تولید رادیورادیو و کشاورزی و صنعت است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس، گفت: بخش دیگر گزارش ایشان در رابطه با نیروگاه‌هایی است که در بوشهر در مجاورت نیروگاه قبلی در حال احداث است و ایشان گفتند کارگاه‌ها کاملا فعال است و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌رویم و فعالیت‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی نیروهای متخصص را تشریح کردند.

وی در ادامه گفت: نمایندگان نیز سوالاتی در مورد اینکه در بعضی از موارد آیین‌نامه‌های اجرایی قانون برنامه ششم در رابطه با انرژی هسته‌ای هنوز تنظیم نشده و به مجلس ارائه داده نشده است و قرار شد هر چه سریعتر در این زمینه اقدامات صورت گیرد و بخش دیگر بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، سازمان انرژی اتمی می‌بایست بیشتر گزارشات خود را به کمیسیون انرژی ارائه دهد که در این زمینه کمی تعلل صورت گرفته بود و بیشتر به سراغ کمیسیون‌های دیگر رفته بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سوالات اساسی که در جلسه امروز مطرح شد بحث اینکه چنانچه آمریکا به تعهدات خود عمل نکند و برجام را زیر پا بگذارد برنامه چگونه ادامه پیدا خواهد کرد، بود که دکتر صالحی در پاسخ بیان کردند: ما گزینه‌های متعدد و سناریوهای مختلفی را ترتیب دادیم و آمادگی لازم را برای همه گزینه‌ها داریم لکن باید بر اساس تصمیمات نظام حرکت کنیم و هر تصمیمی که نظام بگیرد قطع به یقین بر اساس آن آمادگی اجرایی کردن تصمیمات را داریم. من جمله در رابطه با فعال شدن سانتریفیوژها و رسیدن به غنای ۲۰ درصد که در کوتاه‌ترین زمان یعنی حداکثر چهار روز این امکان وجود دارد.

وی در پایان گفت: آنچه مسلم است این است که مجموعه انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف در حال حاضر فعال است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید