Performancing Metrics

سهم ۵۰ درصدی ناوگان ایران از بازارهای جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 409016
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397 - 17:25
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد؛
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت:از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی و با لغو تحریم‎ها توانستیم در مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای جهانی به حدود ۵۰ درصد افزایش دهیم.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، نصرالله سردشتی گفت: سال ۱۳۹۶ سال دردناکی برای خانواده بزرگ شرکت ملی نفتکش، جامعه دریایی و دریانوردی کشور و مردم ایران بود و این مدت در فراق ۳۲ همکار عزیزمان از نفتکش سانچی به سختی و با غمی سنگین گذشت.

وی با بیان این که باید از حادثه کشتی سانچی درس بگیریم، اظهار کرد: با استفاده از تجارب این حادثه تلخ و دردناک، باید برای رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی اقدام کنیم. 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با یادآوری این که سهم شرکت ملی نفتکش ایران از بازارهای بین‎المللی تا پیش از تحریم‎ها حدود ۸۰ درصد بود، اظهار کرد: این سهم در مدت کوتاهی از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی که تحریم‎ها لغو شد در بازارهای جهانی به حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی را به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال ۹۶ عنوان کرد و افزود: این شرکت پارسال به عضویت دوباره در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بین‎المللی مالکان مستقل کشتی‎های نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بین‎المللی شرکت‌های نفتی (OCIMF) درآمد.

وی افزود: همچنین شرکت ملی نفتکش ایران پارسال گواهینامه ‎ ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ را از موسسه رده‎بندیDNV.GL دریافت کرد. این اقدام‌ها دستاورد قابل توجهی برای این شرکت به‌منظور بازگشت به بازارهای بین‎المللی است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، به نوسازی ناوگان این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: برای نوسازی ناوگان در سال ۹۶، چهار فروند از کشتی‌های قدیمی شرکت اوراق شد و این در حالی است که اوراق ۲ فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به وضع بازارهای بین‎المللی و پایین‎ بودن نرخ اجاره کشتی‎ها یادآور شد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم در چند نوبت رکود بازار را تجربه کردیم، اما با تدابیر اتخاذ شده این شرایط را کنترل و به سلامت پشت سرگذاشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این‌که براساس پیش‎بینی‎ها، وضع بازار در سال ۲۰۱۹میلادی رو به بهبود خواهد گذاشت، افزود: امیدواریم بتوانیم از شرایط رکود کنونی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید