Performancing Metrics

جنگ تجاری چین و آمریکا به حوزه سرمایه‌گذاری کشیده شد | اتاق خبر
کد خبر: 409507
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1397 - 16:22
دولت ترامپ درصدد است به خاطر مسائل امنیتی، میزان جریانات ورودی سرمایه‌گذاری از طرف چین در آمریکا و به ویژه شرکت‌های تکنولوژی را محدود کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در تازه‌ترین دور از تقابل تجاری آمریکا و چین، پس از آن که تحقیقات بخش ۳۰۱ اعلام کرد چین در نظر دارد استارت آپ های آمریکایی را تصاحب کند، دولت ترامپ در اندیشه محدود کردن چینی ها از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آمریکایی است.

خزانه داری آمریکا تا ۲۱ می فرصت دارد در خصوص اعمال محدودیت‌های بالقوه روی چنین اقداماتی از جانب چین تصمیم گیری کند. این مساله هم چنین می‌تواند به کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا سپرده شود. وزارت خزانه داری در نظر دارد اختیارات این کمیته را افزایش دهد چرا که دولت ترامپ معتقد است امنیت ملی بحثی چند بعدی و وابسته به عوامل متعددی نظیر مسائل نظامی، اطلاعاتی، تجارت، مهاجرت و ثبات اقتصادی است.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- اخیرا محصولات وارداتی از چین به ارزش ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار را از طریق محدودیت‌های تجاری هدف قرار داده است. او از استیون منوچین- وزیر خزانه داری- خواسته است با برداشتن گام هایی به منظور محدود کردن سرمایه گذاری های مستقیم و غیر مستقیم صنعتی و تکنولوژی چین، به نگرانی های دولت توجه کند.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، میزان شرکت های تصاحب شده آمریکایی توسط چینی ها کاهش یافته است و میزان این سرمایه گذاری ها از ۵۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۳۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

شرکت های سهامی آمریکایی نسبت به این اقدامات از خود تمایل نشان داده اند، لوید بلانک فاین- مدیرعامل " گلد من ساکس"- گفته است اعمال هر فشاری بر روی چین خوب خواهد بود و فکر می کنم از دیدگاه آمریکایی، اکنون زمان آن رسیده است که مجددا بررسی کنیم کجا ایستاده ایم.

کمیته سرمایه گذاری در حال حاضر سرمایه‌گذاری های خارجی را به صورت موردی بررسی می‌کند، اما دولت ترامپ احتمالا در تلاش است تا این سرمایه‌گذاری‌ها با دید جهانی‌تری بررسی شوند. این معیار می تواند فرآیند ارزیابی ریسک‌های قطعی در صنایع استراتژیک مرتبط به امنیت ملی را تسریع کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید