Performancing Metrics

بورس‌بازان نگران از ابهامات موجود در اقتصاد کلان | اتاق خبر
کد خبر: 409551
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397 - 16:39
امروز روند قیمت‌ها در بورس تهران عمدتا کاهشی بود به‌طوریکه بیشتر سهم‌ها در گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و نفتی‌ها با افت قیمت مواجه شدند. در این روزها می‌توان گفت موضوعات کلان اقتصادی بیش از هر زمان دیگری در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مدتی است که حجم معاملات در بازار سهام کاهش یافته و معامله‌گران بازار سرمایه با تردید بیشتری دست به خرید و فروش می‌زنند، نگرانی‌ها از ادامه تحریم‌ها از یک سمت و ابهام در وضعیت اقتصاد کلان کشور از سویی دیگر بیش از هر بازاری بازار سهام را هدف گرفته است.

امروز  نیز با ادامه ابهامات در اقتصاد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۰۳ واحد افت کرد و تا رقم ۹۴ هزار و ۵۹۲ پایین رفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۳۳ واحد افت رقم ۱۶ هزار و ۷۹۰ واحدی را تجربه کرد. در عین حال شاخص آزاد شناور ۷۱۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۰ هزار و ۵۳۵ رسید و شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۵۲۶ و ۱۷۵۵ واحد افت کردند.

فعالان بازار سرمایه امروز شاهد تداوم افت قیمت در اکثر گروه‌ها بودند به طوری که فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۸۴، ۷۰۷ و ۷۹ واحد در کاهش شاخص‌ها نقش آفرینی کردند. اما از طرف مقابل توسعه صنایع بهشهر، حفاری شمال و سرمایه‌ گذاری نیرو از معدود نمادهایی بودند که در کاهش دماسنج بازار سرمایه نقشی نداشتند و به ترتیب با ۹، ۴ و ۴ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند شاخص‌های بازار سرمایه را تقویت کنند.

در گروه فلزات اساسی محصولات شیمیایی بسیاری از نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. البته تعدادی از نمادهای گروه فلزات اساسی و چند نمادی از گروه محصولات شیمیایی شاهد افزایش قیمت بودند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز روند کاهش قیمت‌ها ملموس بود. در این گروه ۷۲ میلیون سهم به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و تعداد معاملات در این گروه به ۶۱۶۱ مورد رسید.

عمده سهم‌ها در گروه استخراج کانه‌های فلزی روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. در گروه فرآورده‌های نفتی، کوک و سوخت هسته‌ای روند قیمت‌ها کاهشی بود. در گروه قند و شکر نیز قیمت سهم‌ها هم جهت با جریان بازار افت کرد عمده سهم‌های این گروه با کاهش قیمت حدود دو درصدی مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۲۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۹ هزار و ۵۱۰ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز با افت ۶.۶ واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۱۰۶۰ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید