Performancing Metrics

تهاتر 50 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی | اتاق خبر
کد خبر: 409588
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 11:40
معاون وزیر کار خبر داد
معاون وزیر کار می‌گوید: بابت بدهی 80 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی، وجهی پرداخت نمی‌شود و 50 هزار میلیارد تومان از آن در ازای بدهی بانک رفاه به بانک مرکزی تهاتر خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، معاون امور اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از مجموع 800 هزار میلیارد ریال بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، 500 هزار میلیارد ریال تهاتر می‌شود.

علی سرزعیم درباره برنامه‌های وصول طلب 800 هزار میلیارد ریالی سازمان تأمین اجتماعی از دولت تصریح کرد: قرار نیست وجهی پرداخت شود.

وی یادآوری کرد، این بدهی به‌تازگی به رسمیت شناخته شده و بخش عمده این مبلغ، بدهی بانک رفاه به بانک مرکزی است که تهاتر می‌شود. همچنین خود شرکت‌ها می‌توانند این مبلغ را تهاتر کنند.

سرزعیم درباره تأثیر این اقدام بر بحران‌زدگی صندوق‌ها گفت: این پرداخت‌ها اتفاق ویژه‌ای برای خروج صندوق‌ها از بحران ایجاد نمی‌کند؛ زیرا وضعیت صندوق‌ها مشکل بسیاری دارد.

وی افزود: بیشتر پول صندوق بازنشستگی را دولت پرداخت می‌کند و اگر دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم احتمالاً همه صندوق‌های بازنشستگی کشور را باید ملی کنیم.

معاون امور اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت، مجلس و جامعه هیچ‌کدام همراهی نمی‌کنند که اصلاحات صندوق‌های بازنشستگی صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: ما پیشنهادهای مشخصی برای اصلاحات در صندوق‌ها داریم اما تحقق آنها به همکاری جمعی نیازمند است.

سرزعیم از ارائه پیشنهادها به دولت در این زمینه خبر داد و درباره میزان همراهی دولت گفت: مسئله فقط دولت نیست و مجلس باید در کنار کل جامعه همراه باشد تا اهداف مورد نظر محقق شود.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید