Performancing Metrics

تعیین تعرفه ۲۶ درصدی برای واردات نخ ابریشم | اتاق خبر
کد خبر: 409593
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 13:10
رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: اقبال تجار و واردکنندگان از واردات نخ ابریشم به واردات پیله ابریشم در راستای فعال شدن کارخانجات صنعتی و کارگاه های سنتی ابریشم کشی تغییر مییابد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، «علی‌اصغر داداش‌پور» از تعیین تعرفه ۲۶ درصدی برای واردات نخ ابریشم در سال ۹۷ خبر داد.

وی افزود: در سال ۹۶ تعرفه واردات نخ ابریشم ۱۵درصد بود و در سال جاری با پیگیری‌ءهای مستمر وزارتخانه این عدد با دو پله صعود به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: کاهش تعرفه نخ ابریشم در سال‌های گذشته، مشکلاتی را به ویژه در زمینه صنایع ابریشم سنتی و صنعتی ایجاد کرده بود و با توجه به غیر فعال بودن چهار کارخانه ابریشم‌کشی و غیر فعال بودن دو سوم کارگاه‌های سنتی ابریشم‌کشی در کشور، ضرورت ایجاب می‌کرد که در خصوص تعرفه نخ ابریشم، تجدید نظر شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان این‌که تعیین تعرفه مناسب پیله و نخ ابریشم یکی از عوامل موثر بر فرآیند احیا و توسعه نوغانداری محسوب می‌شود، تصریح کرد: تعرفه پیله ابریشم در سال جاری همانند سال ۹۶، پنج درصد است.

وی یادآور شد: با ثابت بودن تعرفه واردات پیله ابریشم، اقبال تجار و واردکنندگان از واردات نخ ابریشم به واردات پیله ابریشم در راستای فعال شدن کارخانجات صنعتی و کارگاه‌های سنتی ابریشم کشی تغییر می‌یابد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید