Performancing Metrics

رشد ۲۸ درصدی ارزش معاملات مسکن | اتاق خبر
کد خبر: 409636
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1397 - 11:36
در سال گذشته صورت گرفت
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، حجم ریالی معاملات مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۷.۸ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با ارایه آمار بازار مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد ارزش کل معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۸۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲۷.۸ درصد افزایش داشته است.

هم‌چنین حجم معاملات مسکن تهران در سال ۱۳۹۶ به ۱۸۴ هزار و ۴۴۰ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۶ متری ۴ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۰.۸ درصد افزایش یافته است.

در شرایطی که شاخص کلی بازار مسکن شهر تهران در ۱۲ ماهه  رشد مثبت را نشان می‌دهد از سرعت رشد معاملات در سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۶ به دلیل جهش یکباره نرخ ارز به شدت کاسته شده است. در اسفندماه تعداد معاملات مسکن تهران ۱۲ هزار و ۵۵۷ مورد بود که نسبت به بهمن ماه ۳۲ درصد کاهش یافت و نسبت به اسفند ۱۳۹۵ افزایش اندک ۱ درصد را تجربه کرد. هم‌چنین بخش زیادی از افزایش ۲۸ درصدی حجم ریالی معاملات مسکن شهر تهران می‌تواند به دلیل رشد یکباره قیمت‌ها در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید