Performancing Metrics

تفاوت قیمت هر متر مسکن در شمال و جنوب تهران؛۹ میلیون تومان | اتاق خبر
کد خبر: 409723
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1397 - 10:40
گرانترین منطقه پایتخت در فروردین امسال منطقه یک با میانگین متری ۱۱.۷ میلیون و ارزانترین آن منطقه ۱۸ با متوسط هر متر ۲.۶ میلیون تومان اعلام شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و گزارشی از وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری (۹۷) منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش در فروردین ماه امسال، ۴ هزار و ۷۹۶ فقره معامله به ثبت رسید که بیشترین تعداد در منطقه ۵ تهران با ۶۴۸ فقره معامله و کمترین تعداد در منطقه ۹ با تنها ۵۴ معامله بوده است.

همچنین میانگین قیمت مسکن در تهران ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان محاسبه شده است که در این میان منطقه ۱ پایتخت با متوسط قیمت ۱۱ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان گرانترین منطقه تهران محسوب می شود. ارزانترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین قیمتی ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان تعیین شده است.

این در حالی است که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه یک تهران در اسفند ماه سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان بود که حدود ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع با کاهش قیمت مواجه شده ایم. ولی متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران در اسفند ماه سال قبل (به عنوان ارزانترین منطقه پایتخت) متری ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود که در فروردین سال جاری نسبت به ماه قبل از آن (اسفند ۹۶) افزایشی در حدود ۲۰۰ هزار تومان داشته است.

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ۱۷ منطقه پایتخت کمتر از ۵ میلیون تومان و تنها در ۵ منطقه بالای ۵ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید