Performancing Metrics

دشمن شکنندگی اجتماعی و تاب‌آوری جامعه را هدف قرار گرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 410725
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1397 - 12:38
وزیر کار:
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا و خروج از برجام گفت: دشمن شکنندگی اجنماعی و تاب آوری جامعه را مورد هدف قرار گرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی ربیعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگره اشتغال خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا و خروج از برجام افزود: در شرایط کنونی و بعد از اقدام آمریکا باید کمربندهای خود را محکم ببندیم و آینده نگری داشته باشیم که اگر این امر اتفاق نیفتد با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا ایران را تحریم کرده اما مردم آن کشور این تحریم ها را قبول ندارند، ادامه داد: از سوی دیگر نهادهای بین المللی نیز با این اقدام آمریکا همراه نشدند و می توان این عوامل را تبدیل به یک فرصت و مزیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تردیدی وجود نخواهد داشت که حمله نظامی علیه ایران صورت نخواهد گرفت، اظهار کرد: هیچ کشوری جرات نخواهد کرد به ایران حمله کند که یکی از علل تاثیرگذار بر این امر توان نظامی ایران است.

ربیعی بیان کرد: به اعتقاد بنده امرو دشمن شکنندگی اجتماعی و تاب آوری جامعه را مورد هدف قرار داده است که در این زمینه می توان گفت نظام اداری پیشرو در دفاع از کشور است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کار پیشگام افزایش تاب آوری مردم است از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و ... نیز در این زمینه نقش مهمی دارند که باید ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ما نباید مانند گذشته و روش های قبل کار کنیم، در حقیقت باید خیلی تلاش کنیم و با عقلانیت و سخت کوشی می توانیم به بهبود زندگی مردم کمک کنیم.

وی در ادامه گفت: در صدد هستیم تا در سال جاری در وزارت کار به حل مشکلات و گره های کوچک بپردازیم چراکه کارهای بزرگی هستند که باید انجام شوند اما به علت وجود گره های کوچک، آن کارها انجام نشده اند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ارتباط با خراسان شمالی نیز اظهار کرد: این استان به انجام طرح های بزرگ نیاز دارد اما این طرح ها به تنهایی خراسان شمالی را خوشبخت نمی کنند و باید طرح های کوچک اشتغال زایی نیز در آن اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه فقط در اجرای طرح های اشتغالزایی، اعطای تسهیلات هدف نباشد، افزود: در حال حاضر ۴۰۰هزار روستایی بیکار در کشور وجود دارند که ایجاد اشتغال برای ۱۲۰هزار نفر مورد هدف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: چهار هزار میلیارد تومان هم اکنون طرح در نظر گرفته شده است اما باید کمک شود که ریخت و پاش نشود.

ربیعی درباره طرح توسعه مجتمع پتروشیمی خراسان نیز گفت: بنده خود ناراحت هستم که تاکنون این طرح اجرایی نشده است و مایل به انجام این طرح هستم و پیگیری های لازم در این خصوص را نیز انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: کمک های لازم برای ساخت مرکز توانبخشی در خراسان شمالی انجام خواهد شد و پیگیری ها برای انجام پرواز شرکت آسمان در فرودگاه بجنورد انجام خواهد شد.

وی در ادامه به مردم خراسان شمالی توصیه کرد: استان نیاز به کانون توسعه دارد و باید این کانون در این استان ایجاد شود از سوی دیگر توسعه را باید با مدارا دنبال کرد و هیچ استانی توسعه پیدا نکرد مگر اینکه کانون توسعه داشت.  

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید