Performancing Metrics

ارسال بسته‌های پستی چقدر زمان می‌برد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 410760
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 - 00:34
پست یک مرسوله بسته به این‌که برای ارسال آن از چه شیوه‌ای استفاده شود بین یک تا ۲۰ روز زمان نیاز دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت پست از سال‌ها قبل برای ارسال مرسولات شیوه‌های مختلفی در نظر گرفته که تبعا هر شیوه هزینه‌های خاص خود را به دنبال داشته و شرایط خاصی را داراست.

طبق مستندات موجود، در حال حاضر براساس جدول زمانبندی مرسولات هوایی و زمینی داخله اگر فرد قصد ارسال مرسوله‌ای به شیوه‌ی پیشتاز هوایی را داشته باشد برای آن مدت زمانی بین ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد.

بدین ترتیب ارسال بسته‌ها از طریق پست پیشتاز هوایی در بین مراکز استان‌ها حداقل ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد که حداکثر این زمان برای ارسال انتقال یک بسته از یک واحد به واحد دیگری در سطح کشور ۴۸ الی ۷۲ ساعت خواهد بود.

اما برای امانات زمینی حداقل زمان سه تا چهار روز است که در بیشترین حالت اینگونه اعلام شده که این زمان به هفت تا ۱۰ روز می‌رسد. البته دراین باره توضیحی داده نشده که به‌طور مثال در شرایطی که حداقل مدت زمان سه تا چهار روز اعلام شده این رقم برچه اساس تعیین می‌شود.

همچنین در ارتباط با مرسولات دریایی - زمینی نیز حداقل زمان لازم هفت روز و حداکثر زمان مورد نیاز برای جابه‌جایی مرسوله ۲۰ روز اعلام شده است.

پیگیری وضعیت مرسوله نیز از روز تحویل به دفاتر پستی امکان‌پذیر بوده و افراد می‌توانند از این طریق از سرنوشت مرسوله خود مطلع شوند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید