Performancing Metrics

پیش‌بینی رشد ۵.۵ درصدی اقتصاد | اتاق خبر
کد خبر: 410838
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397 - 11:24
معاون کرباسیان اعلام کرد:
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا ۵.۵ درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: خروج آمریکا از برجام یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر رشد اقتصادی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حسین میرشجاعیان حسینی، درباره پیش‌بینی وزارت اقتصاد از رشد اقتصادی سال ۹۷ اظهارداشت: پیش‌بینی رشد اقتصادی معمولا براساس رویه‌های گذشته و محیطی که در سال جاری با آن مواجه هستیم، اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا ۵.۵ درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: مجموعه‌های جهانی رشد اقتصادی ایران را ۴ تا ۴.۵ درصد تخمین زده‌اند و در مجموع میانگین پیش‌بینی دستگاه‌های مختلف رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵ درصد است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی در صورتی است که شرایط طبق رویه گذشته ادامه پیدا کند و اگر هر متغیر کلانی تغییر کند در پیش‌بینی رشد اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به تاثیر خروج آمریکا از برجام در رشد اقتصادی سال جاری تصریح کرد: این تصمیم قاعدتا یکی از متغیرهای اثرگذار است اما اینکه این تاثیر به چه صورت و از چه کانال‌هایی انجام خواهد شد، در حال حاضر مشخص نیست.

میرشجاعیان تاکید کرد: باید دید پس از این اتفاق تحولات بین‌المللی در گذر زمان به چه سمت حرکت می‌کند تا براساس آن سناریوسازی و در مورد رشد اقتصادی پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید