Performancing Metrics

بررسی تخلفات صنفی از سوی سازمان حمایت بدون فوت وقت | اتاق خبر
کد خبر: 41085
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1392 - 16:39

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تسریع در رسیدگی در تخلفات واحد های صنفی،اجازه زیاده خواهی به صنوف متخلف را نخواهد داد.

به گزارش اتاق نیوز،سازمان های نظارتی از جمله نهاد هایی هستند که در قانون وظایف مشروحی برای آنان نوشته شده است که عمل به تک تک موارد قانونی گرچه آسان نیست،اما اجرای آنها مفهوم عدالت را تداعی می کند.

بر اساس این گزارش،سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یکی از بخش های نظارتی دستگاه نظارتی کشور است که وظیفه حمایت از تولیدکنندگان و نیز مصرف کنندگان را دارد تا در حق آنها اجحافی صورت نگیرد.

پاسخگویی به هنگام و بررسی مواردی هر چند کوچک و نیز احقاق حق طرفین دعوی می تواند رضایتی جمعی را در جامعه به وجود آورد و این نیست جز این که هم مردم به وظایف نظارتی خود واقف باشند هم دستگاه های اجرایی در هنگامه دریافت گزارش و شکایت با در نظر گرفتن سه فاکتور "تسریع"،" بررسی دقیق"،و "احقاق حق" به برقراری عدالت در جامعه کمک کنند.

با گستردگی جوامع و تنوع فعالیت ها و وظایف کارگزاران حکومت، امکان نظارت مستقیم همه مردم بر اعمال و رفتار یکدیگر کمتر شده است و زمینه های اعمال نظارت غیر مستقیم به وسیله مردم فراهم می آید.

این در حالیست که مسوولان نیز باید با تسریع در رسیدگی به حق و طلب مردم موجبات برقراری احکام اسلامی و حقوق مدنی را فراهم کنند که سازمان حمایت از مصرف کنندگان در انجام این وظیفه تمام همت خود را به کار بسته است.

مردم افرادی را به عنوان نماینده خود برای تصدی حاکمیت بر می گزینند و علاوه بر واگذاری مسئولیت به نمایندگان، وظیفه نظارتی خود را نیز بر دوش آنان می گذارند، ضمن آن که این اختیار (نظارت) را از خود نیز سلب نکرده اند.

گفتنی است که در تحقق این امر روابط عمومی سازمان حمایت،مدیریت بازرسی و نظارت و مسوول بازرسی و قضات محترم تمام سعی خود را معطوف می دارند که این امر از چشم رسانه دور نیست و با رویت حقیقت لازم است که به آن در کنار نقد منصفانه پرداخته شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید