Performancing Metrics

واکنش بانک مرکزی به تحریم سیف | اتاق خبر
کد خبر: 410861
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397 - 19:40
در بیانیه‌ای عنوان شد؛
بانک مرکزی، تحریم رییس کل این‌ نهاد از سوی ایالات متحده آمریکا را بی احترامی به هنجارهای بین‌المللی عنوان و اعلام کرد: وی همچنان به انجام وظایف قانونی در عرصه داخلی و خارجی ادامه می‌دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بانک مرکزی، تحریم رئیس‌کل این‌ نهاد از سوی ایالات متحده آمریکا را بی احترامی به هنجارهای بین‌المللی عنوان و اعلام کرد: وی، همچنان به انجام وظایف قانونی در عرصه داخلی و خارجی ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: اقدام اخیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در تحریم رییس کل این بانک عملی غیرمتعارف و کاملا غیرحرفه ای و نشان دهنده بی احترامی مقامات آمریکایی به هنجارهای بین المللی است، از اینرو بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این اقدام ایالات متحده را منبعث از رفتار ناشیانه مقامات آمریکایی تلقی می کند و همچون گذشته به انجام وظایف قانونی خود در عرصه داخلی و خارجی مطابق با موازین بین المللی ادامه خواهد داد.

متن کامل بیانیه این بانک در محکومیت اقدام خزانه داری آمریکا به شرح زیر است.

بسمه تعالی

پس از نقض برجام توسط ایالات متحده آمریکا علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این معاهده بین المللی، خزانه داری آن کشور نام رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران سابق این نهاد سیاستگذار پولی را در فهرست تحریم های یکجانبه خود قرار داد. این اقدام خزانه داری آمریکا که کاملاً غیر حرفه ای و نامتعارف بوده و نشانگر بی احترامی مقامات دولت آمریکا به استانداردها و هنجارهای بین المللی است، با توجه به رفتارهای یکجانبه اخیر دولت آمریکا و بی احترامی به تعهدات و توافقنامه های بین المللی گوناگون جای تعجب ندارد. 

این نکته برای ملت ایران کاملا روشن است که ایالات متحده آمریکا در پوشش عناوینی همچون مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن، قصد اعمال فشار بر ملت ایران را داشته و بدون هیچ مبنا و مستند قانونی، با اعمال تحریم علیه مدیران و مقامات بانک مرکزی در صدد آن برآمده است تا فضای روانی منفی را علیه نظام بانکی ایران در عرصه بین المللی ایجاد کند. این در حالیست که اقدامات یکجانبه و خصمانه آمریکا علیه مردم ایران سودی برای آن کشور نخواهد داشت. 

خزانه داری ایالات متحده با انجام این عمل نشان داد که نه تنها به موازین اولیه و اساسی حقوق بین الملل بی توجه و بی اعتناست بلکه به کارکردهای بانک مرکزی و نقش اساسی آنها در برقراری ثبات پولی داخلی و بین المللی و همچنین به تعهدات بین المللی ناشی از عضویت در نهادهای بین المللی نظیر صندوق بین المللی پول نیز اعتنایی ندارد.  

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از این رفتار ناشیانه خزانه داری آمریکا اعلام می کند که همچون گذشته به انجام وظایف قانونی خود در عرصه داخلی و  خارجی  مطابق با موازین  بین المللی ادامه خواهد داد و اینگونه اعمال نابخردانه خللی در اراده مقامات و کارکنان بانک مرکزی برای ایفای وظایف قانونی خود وارد نخواهد کرد. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید