Performancing Metrics

کارنامه حوزه ICT کشور طی۷ ماهه دولت دوازدهم | اتاق خبر
کد خبر: 410874
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1397 - 10:16
راه‌اندازی دولت همراه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های دولت الکترونیک اعلام و از اپلیکیشن دولت همراه رونمایی شد تا ارتباط مردم با دولت به صورت اختصاصی شود و ضمن ارتباط با دستگاه‌ها، همه اطلاعات را تجمیع شده داشته باشیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ‌بر اساس آماری که از سوی مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده، طی هفت ماه گذشته ظرفیت ارتباطات بین الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی سه برابر شده و با تغییر مدل تعرفه‌ها در مجموع شاهد رشد ۱۶ درصد تولید محتوا در داخل کشور بودیم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول مدت هفت ماه گذشته موفق شده پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه را دو برابر کند، بطوریکه در ابتدای دولت دوازدهم ۵۰ درصد شهرهای ما پوشش نسل سوم و چهارم داشتند اما اکنون همه شهرها این پوشش را دارند.

همچنین در حوزه شاخص ارتباطات روستایی در قالب اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه، در ابتدای دولت دوازدهم معادل ۳۵ درصد کل روستاها دارای ارتباطات کامل بودند که در این مدت به رشد ۵۷ درصدی در توسعه ارتباطات روستاها رسیده‌ایم.

در این راستا بیش از ۵۳ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش خدمات نسل سه و چهار برده شده که به گفته مسوولان، در نوروز امسال برای مردم قابل لمس بود؛ همچنین در برخی از شاخص‌های دولت الکترونیک، رشد چهار برابری داشتیم مثل میزان شاخص مشارکت در توسعه دولت الکترونیک که در ابتدا ۴ درصد بود و امروز به ۱۶ درصد رسیده که البته باید به بالای ۶۰ درصد برسیم.

راه اندازی دولت همراه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های دولت الکترونیک اعلام و چهارشنبه گذشته از اپلیکیشن دولت همراه رونمایی شد که از طریق کافه بازار و اپ استورهای داخلی قابل دسترسی است که بر این اساس ارتباط مردم با دولت به صورت اختصاصی می‌شود تا ضمن ارتباط با دستگاه‌ها، همه اطلاعات را تجمیع شده داشته باشیم. البته در این بخش مسوولان حوزه ICT کشور بر تکمیل سرویس های ارایه شده در دولت همراه به لزوم پیوستن همه دستگاه ها تاکید دارند.

به عنوان مثال در حوزه وزارت ارتباطات وقتی وارد اپلیکیشن می‌شوید، مشخصات تمام سیم‌کارت‌ها، خطوط ثابت و اشتراک‌های خود را می‌توانید ببینید و قبوض آن را پرداخت کنید و یا تغییر نشانی‌ها را انجام دهید.  

از سوی دیگر با اجرای پروژه‌هایی که در هفته ارتباطات افتتاح شد، ظرفیت ارتباطات بین الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی از همان چیزی که از ابتدا تا الان ایجاد شده بود، سه برابر شده است. به عبارتی از ۶.۴ ترابیت ظرفیت قابل استفاده از شبکه داخلی به ظرفیت ۱۸.۲ ترابیت رسیدیم.

همچنین در حوزه اینترنت نیز ۱.۲ ترابیت ظرفیت نصب شده بود که به ۲.۴ ترابیت ارتقا پیدا کرده و در این مدت براساس مدل شبکه ملی اطلاعات و تعریف جدید مدل تعرفه ها، باعث شد با رشد چهار برابری تولید محتوا بخصوص در حوزه محتوای صوتی و تصویری روبرو شویم که مجموعا محتوای داخلی نسبت به قبل رشد ۴۰ درصدی و در مجموع ۱۶ درصدی را داشت.

شکل گرفتن چارچوب‌هایی برای حمایت از کسب و کارهای نوپایی که در فضای مجازی فعال هستند، موضوع دیگری است که با دستور رییس جمهوری کمیته ای تشکیل شد و طرحی با نام طرح نوآفرین شامل کلیه مشکلات کسب و کارهای نوپا در حوزه های تامین منابع مالی، جذب مالی، بیمه، مالیات و مشکلات اینچنینی تدوین شد که قرار است چهارشنبه آینده مصوب شود.

 راه‌اندازی ۲۲ مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در مراکز استان‌های کشور هم از جمله دیگر اقدامات انجامی توسط وزارت ارتباطات است هچنین یکی از کارهای خوب مبارزه با قاچاق تلفن همراه بود که این پروژه نشان داد اگر عزم داشته باشیم، می توانیم با قاچاق مقابله کنیم که فازهای این پروژه کامل شده بعد از تثبیت به مرحله نگهداری رسیده است که به گفته مسوولان مربوطه کار سخت و طاقت فرسایی بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید