Performancing Metrics

طلا در مسیر ارزانی | اتاق خبر
کد خبر: 410898
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1397 - 14:25
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به دنبال صعود ارزش دلار و افت تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن کاهش یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۹ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۲۸۸.۲۰ دلار ایستاد. طلا هفته گذشته ۲.۲ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی در پنج ماه گذشته بود.

پس از این‌که استیون منیوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اختلاف تجاری با چین را کم اهمیت شمرد و در بحبوحه امیدواری نسبت به کاهش تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان ریسک‌پذیری بهبود یافت، دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر ین افزایش یافت و در برابر سبدی از شش ارز بزرگ به بالاترین حد در پنج ماه اخیر صعود کرد.

به گفته دومینیک اشنایدر از شرکت "یو بی اس ولث منیجمنت"، ترکیبی از عوامل فنی در حال حاضر به نفع افزایش قیمت طلا نیست و تا زمانی که دلار روند صعودی دارد قیمت طلا در مسیر کاهش بیشتر قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا هفته گذشته برای نخستین بار از اوایل دسامبر به پایین مرز ۱۳۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد و از آن زمان پایین میانگین ۲۰۰ روزه خود معامله شده است.

دلار قوی‌تر معاملات طلا که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند.

ذخایر طلا در صندوق "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۵۵.۲۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۳۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش ۸۸۱.۶۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۶۸.۸۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید