Performancing Metrics

قاچاق از مبادی رسمی نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 410926
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1397 - 23:02
رئیس کل گمرک:
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی وارد کشور نمی شود، گفت: دستگاه های ارائه دهنده آمار ۱۵ میلیارد دلاری قاچاق از مبادی رسمی، باید پاسخگو باشند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فرود عسگری درباره میزان میزان قاچاق از مبادی رسمی گفت: ما مدعی هستیم با کنترل‌هایی که از طریق سیستم‌ها انجام می‌دهیم و دریافت بارنامه و گواهی بازرسی از مبدا، کالای قاچاقی از مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شود.

وی، ۱۵ میلیارد دلار آمار رسمی قاچاق ورودی به کشور را برآورد دستگاههای دیگر عنوان کرد و گفت: آنها باید پاسخگو باشند و گمرک مسئول مبادی رسمی است.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه در حال حاضر با فعال شدن گمرک در مناطق آزاد در این مناطق هم دیگر قاچاق کالا نداریم، افزود: در راستای مکانیزه کردن گمرک جمهوری اسلامی ایران و سیستم های کنترلی در سال گذشته و امسال، دستگاههای ایکس ری فوق پیشرفته ای تهیه شده است و با قرارگرفتن این دستگاه‌ها در مبادی اصلی ورود کالا به کشور مثل بندر شهید رجایی، دوقارون و سرخس ۱۰۰ درصد کالاهای ترانزیتی از این ایکس ری ها عبور خواهند کرد و کالاهای وارداتی که در سطح سه قرار دارند به وسیله ایکس ری ها کنترل می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی دستگاه های ایکس ری فوق پیشرفته در مرزهای اینچه برون و بازرگان گفت: این دستگاه‌ها این امکان را به کارشناسان ما می‌دهد که تصاویر ایکس ری ورودی و خروجی کانتینرهای ترانزیت را با هم مقایسه کرده و امکان ردیابی وجود دارد تا این کالا برابر با اظهارنامه باشد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: با نصب جی پی اس بر روی کانتینرها در صورت انحراف محموله از مسیر و یا توقف غیرمجاز کامیون های ترانزیتی می توان به سرعت آنها را ردگیری کرد. ضمن اینکه پلمپ های کانتینرها در حال حاضر با تکنولوژی RFID انجام می شود که امکان جعل آن را غیرممکن می کند؛ به این ترتیب مسیر ترانزیتی کشور بسیار امن است.

عسگری ضمن اعلام رقم ۷ میلیارد دلاری صادرات تا ۲۹ اردیبهشت ۹۷ گفت: با توجه به تصمیمات جدید دولت و راه اندازی سامانه نیما تا به حال نه تنها صادرات کالا نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته بلکه واردات کالا نیز با رقم ۶ میلیارد دلاری تا ۲۹ اردیبهشت ماه نشان از عدم تاثیر سیاست های ارزی بر واردات کالا به کشور دارد.

رئیس کل گمرک گفت: انواع کالاها از جمله کالاهای اساسی و قطعات منفصله خودرو به راحتی وارد کشور می شوند و بانک مرکزی هم به کالاهای وارداتی ارز مورد نیاز را اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید