Performancing Metrics

بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند | اتاق خبر
کد خبر: 411000
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 13:54
به دنبال کاهش خوش بینی ها نسبت به حصول توافق تجاری بین چین وآمریکا، بیشتر بورس های آسیایی عملکردی ضعیف از خود نشان دادند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۲ درصد کاهش یافت. در ژاپن نیز این کاهش شدیدتر بود و شاخص " نیک کی ۲۲۵" ۱.۴ درصد ریزش کرد و به پایین‌ترین سطح ۱.۵ هفته اخیر خود رسید. در چین هم شاخص " شانگهای کامپوزیت" ۰.۶ درصد کاهش یافت.

در وال استریت شاخص " اس اند پی ۵۰۰" در یک شب ۰.۳۱ درصد کاهش یافت تا پس از ثبت بالاترین سطح دو ماهه اخیر خود در روزهای گذشته، روند پرشتاب صعود آن متوقف شود.

ریزش شاخص‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- اعلام کرد از پیشرفت مذاکرات اخیر بین چین و آمریکا رضایت ندارد، اظهاراتی که در تناقض با اظهارات استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا- بود که روند مذاکرات را رو به جلو خوانده بود.

نوریهیرو فوجیتو- تحلیل گر ارشد سرمایه‌گذاری موسسه " میتسوبیشی- جی پی مورگان" گفت: بازار تا حد زیادی خوش بینی روز دوشنبه خود را از دست داده است و اکنون مشخص است که مذاکرات بین دو طرف با اختلاف زیادی مواجه است که یکی از موارد مورد اختلاف، بحث مالکیت معنوی است.

یاسوئو ساکوما- کارشناس موسسه " لیبرا اینوستمنت" نیز گفت: نا اطمینانی زیادی در فضا وجود دارد، هنوز نمی‌دانیم سرنوشت ملاقات بین ترامپ و رهبر کره شمالی و تاثیر رسوایی اخیر مالی ژاپن بر محبوبیت شینزو ابه- نخست وزیر این کشور- چه خواهد شد.

رویکرد محتاطانه بازار به افزایش قیمت اوراق قرضه کمک کرد و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۳.۰۵۴ درصد رسید. با افزایش اشتهای معامله گران به دلار، هر یورو به ۱.۱۷۵۴ دلار رسید. با این حال هر دلار از ۱۱۱.۳۹۵ ین به ۱۱۰.۴۷ ین رسید.

بزرگ‌ترین بازنده در معاملات، لیر ترکیه بود و هر دلار به ۴.۸۴۵۰ لیر رسید. لیر این ماه ۱۵ درصد ارزش خود را از دست داده است.  

بهای نفت نیز به بالاترین سطح ۳.۵ سال اخیر رسید و هر بشکه نفت " وست تگزاس اینترمدیت" به ۷۲.۰۱ دلار رسید و نفت برنت دریای شمال نیز سطح ۷۹.۲۳ دلاری را به ثبت رساند.

بیت کوین نیز به روند نزولی خود برای پنجمین هفته متوالی ادامه داد و با یک درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۷۹۰۳.۶۱ دلار رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید