Performancing Metrics

حق بیمه برای کارآموزی نیروی متخصص | اتاق خبر
کد خبر: 411002
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 14:25
نوبخت اعلام کرد:
رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارایه حق بیمه برای کارآموزی نیروی متخصص خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان به اشتغال روستایی اختصاص یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت در نشست اعضای فراکسیون اشتغال و تولید مجلس در محل سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای اشتغال در هفت حوزه برنامه جامع دارد؛ به نحوی که از سه بانک در زمینه ایجاد اشتغال روستایی که منابع آن از طریق صندوق توسعه ملی تامین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تا پایان اردیبهشت ماه ۸۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت شده است و تا پایان خرداد کار تسهیلات با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه قرار بود ۲۵ درصد از یک و نیم میلیارد دلار اشتغال، از صندوق توسعه توسعه ملی اختصاص می‌یابد که به درخواست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که می‌خواستند با نرخ ۶ درصد تسهیلات بدهند، نیمی از پول پرداخت خواهد شد.

نوبخت گفت: نرخ تسهیلات صندوق صفر درصد و بانک‌ها ۱۸ درصد بوده که معدل آن ۹ درصد می‌شود؛ ضمن اینکه  ۲۵ درصد دوم را قبل از شروع کار پرداخت کرده و قصدمان این نبود که ۵۰ درصد را بدهیم.

وی با بیان اینکه پول صندوق توسعه ملی را به عنوان خواب سرمایه‌ نزد بانک‌ها گذاشتیم، خاطرنشان کرد: با این روش قادر خواهیم بود که مابه‌التفاوت تسهیلات ۹ به ۶ درصد را پرداخت کنیم.

نوبخت با بیان اینکه برای ساخت ۵۰ هزار مسکن روستایی، ۵۰ هزار روستای حمایتی شهری و ۵۰ هزار مسکن در بافت فرسوده برنامه‌ریزی شده، تصریح کرد: با سازوکار صورت گرفت نرخ تسهیلات آنها ۶ درصد است که ۲۴۰ هزار فرصت شغلی به همراه دارد. همچنین ۲۵ هزار فرصت شغلی در بحث نوسازی ناوگان حمل‌ونقل وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  با اشاره به اینکه سه برنامه در بخش کشاورزی داریم، به این نکته اشاره کرد که در این بخش می‌تواند ۲۳ هزار شغل ایجاد شود که از جمله آنها مباحثی در مورد پرورش ماهی در قفس در دریا و کشت گلخانه‌ای است و گفت: هدف ما پول‌پاشی نبوده بلکه ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: در سال جاری یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی کردیم و منابع از بودجه عمومی، صندوق توسعه ملی، بانک‌ها و ظرفیت‌های دیگر تجهیز کرده‌ایم؛ ضمن اینکهبرای کارآموزی نیروی متخصص حق بیمه پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید