Performancing Metrics

طلا تکان نخورد | اتاق خبر
کد خبر: 411552
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1397 - 15:28
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه جاری که نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ تجاری جهانی را تا حدودی تحت الشعاع خود قرار دارد، ثابت ماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۹۲.۹۶ دلار ایستاد.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۷.۲۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته حدود ۰.۷ درصد کاهش ثبت کرد و در ماه مه نیز حدود ۱.۶ درصد کاهش داشت.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب آمریکا که روز جمعه منتشر شد، قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. در حالی که برخی از ریسکها در عرصه ژئوپلیتیکی تا حدودی کمتر شده است، صعود برای طلا از سطح قیمت فعلی دشوار خواهد بود.

آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اقتصاد این کشور ماه میلادی گذشته ۲۲۳ هزار شغل جدید ایجاد کرده است در حالی که پیش بینی شده بود آمار نشان دهد ۱۸۹ هزار شغل جدید افزوده شده است. نرخ بیکاری نیز به ۳.۸ درصد کاهش یافت که پایینترین سطح در ۱۸ سال اخیر بود. به دنبال انتشار این آمار، ابزار دیده‌بان فدرال CME احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره در کمتر از دو هفته آینده را ۹۴ درصد نشان داد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر از یک طرف، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر به تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد، لطمه می‌زند.

اما استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA گفت: برای طلا بسیار غیرمعمول است که در آستانه افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، در برابر کاهش قیمت ایستادگی کند اما با فروکش کردن ریسکهای ژئوپلیتیکی، بلندپروازی طلا در هفته جاری به چالش کشیده خواهد شد.

آمار اقتصادی قوی اخیر آمریکا تحت الشعاع نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، رهبران مالی نزدیکترین متحدان آمریکا در گروه "جی ۷" خشم خود را نسبت به اعمال تعرفه های وارداتی برای فولاد و آلومینیوم از سوی واشنگتن ابراز کرده و به نشست سه روزه خود پایان دادند.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۱.۲۵ درصد کاهش یافت و به ۸۳۸.۴۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶.۳۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۸۹۹.۵۰  دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۰۰۴ دلار رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید