Performancing Metrics

صادرات قیر فقط با مجوز وزارت نفت | اتاق خبر
کد خبر: 411818
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397 - 11:45
از امروز انجام می شود؛
صادرات هرنوع قیر از امروز فقط با مجوز وزارت نفت انجام شده و به گفته فعالان این حوزه با اجرای این مصوبه ، از رانت و سوداگری در بازار صادراتی قیر ایران جلوگیری می شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مجید اعظمی، مدیرعامل شرکت صادرکننده قیر کشور با اعلام این خبر افزود: ​پس از انتشار اخباری درباره صادرات قیرهای بی کیفیت بانام ونشان تجاری قیر ایرانی، با مصوبه هیئت دولت صادرات قیر از ۲۱ خرداد امسال صرفا با مجوز وزارت نفت انجام خواهد شد. بر این اساس صادرات هرگونه قیر (به جز قیرمعدنی و قیرصادراتی از محل ورود موقت) منوط به موافقت وزارت نفت است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر دو نوع قیر برای صادرات وجود دارد گفت : یک نوع قیر، حاصل از وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) خریداری شده در بورس کالاست که قیر تولیدی با مجوز بورس صادرخواهد شد. نوع دوم هم قیرهای حاصل از مواد اولیه رایگانی است که وزارت نفت در اختیار شهرداری ها، سازمان نوسازی مدارس ، وزارت راه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارمی دهد که مازاد این نوع قیر نیز پس از تامین نیاز داخلی ، با مجوز وزارت نفت صادرخواهد شد.

اعظمی با بیان اینکه این مصوبه اخیر هیئت دولت از قاچاق قیر و صادرات محصولات بی کیفیت به نام تجاری قیر ایرانی جلوگیری می کند گفت: تا پیش از این قیرحاصل از مواد اولیه بی کیفیت عراق وارد کشور می شد و پس از بسته بندی بانام قیر ایرانی به بازارهای هدف صادر می شد که این مسئله باعث لطمه زدن به برند قیر ایرانی شده بود اما حالا با اجرای این مصوبه جلو این نوع صادرات گرفته خواهدشد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این مصوبه ، از رانت و سوداگری در بازار صادراتی قیر ایران جلوگیری شود.

بر اساس برآوردها، ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر خاورمیانه ، سالانه حدود ۵ میلیون تن قیر تولیدمی کند که بیش از ۳ میلیون تن آن صادر می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید