Performancing Metrics

بانک ها بنگاه نزول خواری هستند/تولید خودرو در این شرایط ایثار است | اتاق خبر
کد خبر: 41184
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1392 - 17:26

رییس خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به تضعیف و افسرده سازی تولیدکنندگان داخلی گفت : برخی از صنایع ما به این باور نرسیده اند که برخی از محصولاتشان از نمونه های خارجی با کیفیت تر است.

هادی غنیمی فرد رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در حاشیه اولین "جشنواره تولید ملی ، اشتهار جهانی " به خبرنگار بازار خبر گفت : ما در تولیدات داخلی مان هنوز به جایی نرسیدیم که از صنایعی که تولیداتی در سطح بالاتری دارند حمایت کنیم و از آن بدتر این که خود ان صنایع هم به این باور نرسیده اند که واقعا محصولاتشان از محصولات مشابه بالاتر و با کیفیت تر است.

رییس خانه صنعت و معدن ایران در خصوص چرایی برگزاری جشنواره تولید ملی ، اشتهار جهانی نیز گفت : ما از امروز هر ساله این همایش را برگزار می کنیم و از تولیدکنندگان می خواهیم که محصولات شان را معرفی کنند و از نظر استاندارد های ملی و بین المللی مرود ارزیابی قرار بگیرند ، زیرا ما معتقدیم که برخی از محصولات ما از برخی محصولات آلمان و انگلیسی هم دست کمی ندارد اما ما را ترور شخصیت کرده اند و به تمسخرمی گویند که این کالا ایرانی است دیگر ....

غنیمی فرد در ادامه این را هم اضافه کرد :‌ چین به دنیای تولید محصول پا گذاشت تا ثابت کند می شود جنسی ساخت که 300 برابر هم از اجناس ایرانی بی کیفیت تر باشد .

بانک ها بنگاه نزول خواری هستند

وی با اشاره به افسرده سازی تولیدکنندگان از جانب بانک ها و مافیای بازرگانی گفت : افسرده سازی تولیدکنندگان از طرف بانک ها و مافیای بازرگانی موجب این وضع شده است زیرا در ایران تولید و بازرگانی در راستای یکدیگر نیست و هرچی تولیدکننده می سازد ، مافیای بازرگانی مشابه آنرا به قیمت پایین تر از خارج می آورند.

رییس خانه صنعت و معدن در خصوص سنگ اندازی بانک ها بر سر راه تولید هم این نکات را یادآور شد : بانک ها درکجای دنیا 21 درصد بهره می گیرند و پس از آن 2 درصد را به عنوان حق الوکاله و 6 درصد هم جریمه دیر کرد به اصل مبلغ اضافه می کنند ، ما طی بیانیه ای رویکرد های پیشنهادی مان را برای دولت بعدی گردآوری کرده ایم در آن بینیه نیز اورده ایم که بهره های بانکی از 4 درصد نباید فراتر برود و اگر غیر از این باشد نزول خواری محض است .

غنیمی فرد در خصوص روال تولید در صنعت خودرو با شرایط کنونی نیز گفت : تولید خودروسازان در شرایط کنونی با این بهره بانکی و وضعیت اقتصادی هیچ چیز غیر از ایثار نیست .

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید