Performancing Metrics

بازنگری دولت در سهمیه‌های جدید کارخانجات سیمان | اتاق خبر
کد خبر: 411937
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397 - 22:24
رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از بازنگری دولت در سهمیه‌های جدید تولید کارخانجات سیمان خبر داد و گفت: با این اقدام، شاهد تداوم تولید در صنعت سیمان خواهیم بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد اتابک از بازنگری دولت در سهمیه‌های جدید تولید کارخانه‌های سیمان خبر داد و گفت: با مجموعه تدابیری که دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیمان در نظر گرفته است، این امیدواری وجود دارد که شاهد تداوم تولید در صنعت سیمان باشیم، این در حالی است که دولت در سهمیه‌های جدید تولید کارخانجات بازنگری کرده است.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از دریافت وجه ریالی صادرات سیمان خبر داد و افزود: با پایین آمدن حجم مصرف داخلی، هزینه‌های ثابت همچنان وجود دارند و بنابراین، قیمت تمام‌شده بالا می‌رود؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد که دولت باید در این زمینه با وسواس بیشتری تصمیم گیری کند. به نحوی که شرایطی فراهم آورده شود که کارخانجات، امکان تداوم تولید با لحاظ کردن مجموعه هزینه‌هایی که به آنها تحمیل می‌شود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: سود بسیاری از کارخانجات سیمان در بورس تقلیل پیدا کرده اما با بازنگری جدیدی که در سهمیه‌ها صورت گرفته، به طور قطع می‌توان شرایط مهیاتری را برای تولید شاهد بود.

اتابک در خصوص تاثیر تحریم‌های آمریکا بر صنعت سیمان ایران خاطرنشان کرد: تجربه تحریم‌ها حکایت از آن دارد که صنعت سیمان توانسته در این دوران سخت هم پروژه های خود را اجرا کرده و تولید را بالا ببرد. البته ما وابستگی خاصی به کشورهای غربی نداریم و بنابراین به نظر نمی‌رسد که از این شرایط متاثر شویم. در حال حاضر هم مشکلی به لحاظ صادرات وجود ندارد و کار صادرات به کشورهای هدف صادراتی همچنان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی ظرفیت تولید سیمان الان در کارخانه ها ۶۰ تا ۶۵ درصد است و حدود ۴۰ درصد ظرفیت واحدها خالی است؛ از سوی دیگر در سال جاری، هزینه‌های تولید به شدت افزایش پیدا کرده است؛ با این حال قیمت سیمان بالا نرفته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید