Performancing Metrics

افزایش قیمت تایر و روغن خودرو در بازار | اتاق خبر
کد خبر: 412073
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397 - 12:45
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو گفت: قیمت لاستیک‌های ایرانی تا پنج درصد و لاستیک‌های خارجی تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه از سوی شرکت‌ها افزایش نیافته پنج تا ۱۰ درصدی افزایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یکی از محصولاتی که ارتباط مستقیم با نرخ دلار و قیمت محصولات پتروشیمی دارد، روغن موتور و لاستیک خودرو است که طی مدت گذشته قیمت لاستیک‌ به ویژه لاستیک‌های خارجی با رشد قابل توجهی روبرو شده است و در کنار آن قیمت روغن موتور از سوی کارخانه‌ها با افزایش قیمت مواجه شده و به تبع آن واحدهای تعویض روغن میزان دستمزد خود را افزایش داده اند.

در این باره رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو اظهار کرد: لاستیک‌های تولید داخل تا حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته و لاستیک‌های وارداتی تا ۴۰ درصد گران شده‌اند.

داوود سعادتی نژاد گفت: رشد قیمت لاستیک در شرایط فعلی به دلیل آن است که مصوبه سال ۱۳۹۳ در رابطه با تولید و فروش لاستیک اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر رکود گریبان بازار را گرفته است. ناگفته نماند که در شرایط فعلی قیمت لاستیک خودروهای سنگین، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

او ادامه داد: در حال حاضر به واسطه رشد ۴۰ درصدی قیمت محصولات وارداتی، حجم قابل توجهی از تقاضای بازار از طریق لاستیک های  داخلی تامین می شود.

سعادتی نژاد در رابطه با وضعیت روغن موتور نییز گفت: قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه شرکت ها افزایش قیمت نداشته اند اما رشد پنج تا ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده اند و شرایط بازار به گونه ای است که بازار روغن از محصولات ایرانی اشباع و نیازی به واردات محصولات خارجی نیست.

وی با بیان اینکه صادرات روغن موتور ایرانی به برخی از کشورهای آسیای صورت می گیرد، یادآور شد: دستمزد واحدهای صنفی تعویض روغن تغییر نداشته و این در حالی است که اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور از نرخ گذاری مصوب خارج شده و در تیرماه سال گذشته اتحادیه به صورت داخلی نرخ گذاری برای دستمزد تعیین کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید