Performancing Metrics

کوچ نقدینگی به خیابان حافظ | اتاق خبر
کد خبر: 412086
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397 - 15:54
معاون سابق نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت نقدینگی به سمت تولید را نشان دهنده سیاست کلان کشور در جهت هدایت سرمایه و نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری مولد دانست که در همین راستا شرایط برای رشد بورس مساعد است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به ثبت رکورد تاریخی برای شاخص کل بورس در اولین روز هفته گفت: هفته گذشته نیز بازار سرمایه به وضعیت مثبت به کارخود پایان داد و این مساله در کنار حجم بالای تقاضا و شاخص مثبت معرف ورود نقدینگی به این بازار است.

وی افزود: با توجه به وضعیت پدید آمده برای دلار از یک سو و از سوی دیگر افزایش ارزش جایگزینی شرکت‌ها و امید به بهبود سودآوری که در اختیار سیاست‌های ارزی آتی مطرح می‌شود به نظر می‌رسد بازار سرمایه مستعد رشد قابل توجهی است.

معاون سابق نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تصریح کرد: سابقه تاریخی بازار نشان می‌دهد که همواره بعد از رشد ارزی، بازار سرمایه می‌تواند حرکت قدرتمندی را آغاز کند که در حقیقت این مساله قدرت اصلی نقدینگی است که در بازارهای مختلف حرکت کرده است.

وی با اشاره به افزایش نسبت ریسک به بازده در اکثر بازارهای موازی از جمله طلا، دلار و مسکن و...، سرمایه به سمت بازاری که زمینه رشد دارد سوق پیدا می‌کند گفت: این پتانسیل بالقوه برای رشد بورس وجود دارد و حتی اگر این بازار چندین بار بیش از ۱۰ درصد رشد کند باز هم ظرفیت برای رشد دارد.

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه تمدن فعالیت نهادهای مالی بازار و سازمان بورس به منظور هدایت سرمایه‌ها به سمت صندوق‌های سرمایه گذاری و مدیریت آن و جذب سرمایه گذاران خرد به صورتی که به شکل مدیریتی؛ پراکنده وتوزیع شده در بازار شکل بگیرد و با تحلیل پیش رود می تواند رشد پایدارتری را رقم زده و شرایط امیدوار کننده‌ای را برای بازار سهام ایجاد و به رشد اقتصاد کمک کند.

وی در پایان یادآور شد که خوشبختانه بر خلاف دوره‌های رشد گذشته که سرمایه‌گذاری در بورس پیچیدگی‌های زیادی داشت، اکنون امکان سرمایه‌گذاری آن لاین در صندوق ‌های سهامی برای عموم مردم مهیاست.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید