Performancing Metrics

تنش تجاری آمریکا-چین بالا گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 412122
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1397 - 11:54
در اولین روز معاملات هفتگی بازارها؛
واکنش تلافی جویانه پکن به وضع تعرفه بر واردات چین از سوی ترامپ ، تنش‌ تجاری میان این دو کشور را بالا برد و این مساله موجب شد سهام آسیایی در اولین روز معاملات هفتگی با افت مواجه شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه، پس از این‌که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با وضع کردن تعرفه برای واردات چین، تنش‌های تجاری را با این کشور بالا برد و باعث شد چین هم فورا به همین شکل واکنش نشان دهد، سهام آسیایی افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه (بدون سهام ژاپن) ام‌اس‌سی‌آی، با از دست دادن ۰.۴ درصد، به پایین‌ترین سطح خود از ۳۱ می تا کنون رسید.

بازارهای مالی چین و هنگ‌کنگ، امروز به علت فستیوال دراگون‌بوت تعطیل هستند.

شاخص کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵ درصد افت کرد، درحالی‌که سهام استرالیایی ۰.۱ درصد پایین‌تر بسته شد.

نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۹ درصد سقوط کرد؛ نگرانی‌ها در مورد بالا گرفتنن تنش‌های تجاری و رشد محافظه‌کاری در جهان بر انتشار داده‌های فراتر از حد انتظارِ صادرات این کشور، سایه انداخت.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی آمریکا در معاملات صبح امروز ۰.۵ درصد افت کرد که این اشاره به شروع ضعیف‌تر بازارهای وال‌استریت در ادامه امروز دارد.

نیک توایدل، تحلیل‌گر شرکت اوراق راکوتن در سیدنی استرالیا، می‌گوید: به نظر می‌رسد احتمال وقوع جنگ تجاری جهانی دوباره بازگشته است. این اصلی‌ترین زمینه‌ای است که سرمایه‌گذاران روی آن تمرکز می‌کنند و هرگونه افزایش تنش در این رابطه، ریسک سقوط سهام را بیشتر خواهد کرد.

هرچند بسیاری از ناظران بازار معتقدند هنوز جا برای تفاهم وجود دارد. به نظر آنها تعرفه‌های جدید ترامپ، تاکتیکی برای مذاکره است تا چین زودتر به آمریکا امتیاز بدهد.

 در بازار ارز، نرخ برابری دلار در برابر ین که روز جمعه به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود یعنی  ۱۱۰.۹۰۵ ین رسیده بود، امروز تا نرخ ۱۱۰.۳۳ ین پایین آمد.

یورو هم فاصله زیادی با کمترین میزان ۲ هفته‌ای ۱.۱۵۴۳ دلار، که در روز جمعه ثبت کرده بود، ایجاد نکرد و در نرخ ۱.۱۵۸۷ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید