Performancing Metrics

سهم‌های خودرویی مخالف جریان بازار با افت قیمت رو به رو شدند | اتاق خبر
کد خبر: 412184
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 21:17
در معاملات بورس تهران رخ داد
امروز افزایش بی سابقه حرکت صعودی شاخص بازار سرمایه در حالی ادامه داشت که نفتی ها و خودرویی ها با کاهش قیمت مواجه شدند و شاخص کل هم وزن با افت همراه شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته بورس تهران شاهد افزایش بی سابقه قیمت سهم‌ها بود به طوری که شاخص کل توانست طی تنها چهار روز کاری تراز تاریخی ۱۰۶ هزار واحدی را پشت سر بگذارد و بسیاری از فعالان بازار را شگفت زده کند.

بسیاری معتقدند نوسانات قیمت دلار در بازار غیررسمی ایران علت اصلی شرایط افزایشی قیمت‌ها در بورس تهران است. با توجه به افزایش قیمت دلار غیررسمی در بازار تعدادی از شرکت‌ها حتی در دارایی خود سود شناسایی کرده‌اند و این موضوع می‌تواند برای نوسانگیران بازار سهام فرصت خوبی باشد که برای مدت کوتاهی مبالغی را صرف خرید سهام کنند و بعد از کسب سودِ قیمتی از بازار خارج شوند.

کارشناسان معتقدند اگر روند نوسانات بازار دلار به سمت افزایشی در بازارهای غیررسمی همچنان ادامه داشته باشد، بورس تهران می‌تواند شاهد افزایش قیمت در بسیاری از سهم‌ها باشد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۷۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۶ هزار و ۵۰۴ واحدی رسید، اما علی‌رغم رشد فزاینده نماگر اصلی بازار شاخص کل هم‌وزن با افت ۵.۴۷ واحدی مواجه شد و به تراز ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحدی قناعت کرد.

در عین حال شاخص بازار آزاد شناور با ۲۵۵۲ واحد رشد مواجه شد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۱۹۰۲ و ۱۹۴۰ واحد افزایش داشتند. ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر یک به ترتیب ۸۹۴، ۲۱۱ و ۱۴۱ واحد در رشد نماگرهای بازار سرمایه تاثیرگذار بودند، اما نمادهای ایران خودرو، مخابرات ایران و پارس خودرو به ترتیب با ۲۹، ۲۷ و ۱۴ واحد تاثیر سعی کردند شاخص‌ها را به سمت پایین هدایت کنند.

علی‌رغم رشد فزاینده قیمت‌های گروه خودرو در سه روز معاملاتی گذشته امروز روند قیمت‌ها در این گروه به شدت کاهشی بود و تنها سه نماد از کاهش قیمت به دور بودند. در این گروه ۳۰۲ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما گروه فلزات اساسی امروز نیز به روند افزایش قیمت خود ادامه داد هرچند که شتاب رشد قیمت‌ها مانند روزهای گذشته نبود، اما بیشتر نمادها در این گروه با رشد قیمت مواجه شدند.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نوسان چندان زیادی را شاهد نبودیم. تعدادی از نمادها در این گروه با افزایش قیمت مواجه شدند و تعدادی کاهش قیمت را تجربه کردند، اما در گروه محصولات شیمیایی عمده قیمت‌ها روند افزایشی را نشان می‌داد.

از دیگر گروه‌هایی که توانستند همچنان با جو مثبت بازار پیش روند استخراج کانه‌های فلزی بود. در این گروه تمام نمادها سبز بودند، اما اکثرا کمتر از دو درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۵۲۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی در ۱۱۵ میلیون و ۱۲۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۱۱.۶ واحد رشد کرد و در تراز ۱۲۱۳ واحدی ایستاد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۳۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به رقم ۵۶۵ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید