Performancing Metrics

ادامه عقب‌نشینی طلا در بازارهای جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 412227
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397 - 19:27
قیمت طلا پس از این‌که روز گذشته به پایین‌ترین حد در شش ماه اخیر سقوط کرد در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۷۳.۹۲ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه به مرز ۱۲۷۰ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۲ دسامبر بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۷۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۱.۵۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۲۷۸.۶۰ دلار بسته شد.

قیمت طلا معمولا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن تقویت می‌شود، افزایش پیدا می‌کند.

اما به گفته بارناباس گان، تحلیلگر شرکت OCBC سنگاپور، طلا سهم خود به عنوان یک دارایی مطمئن را ایفا نمی‌کند و بیشتر دلار و ین و حتی اوراق خزانه آمریکا هستند که چنین وجهه‌ای پیدا کردند.

دلار روز چهارشنبه به دنبال افت بازده اوراق خزانه آمریکا که تحت تاثیر تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن روی داد در برابر ین ژاپن ثابت بود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام چین نیز روز چهارشنبه تحت تاثیر دورنمای جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به روند نزولی روز گذشته خود ادامه دادند و سایر بازارهای آسیایی را با خود همسو ساختند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۶۸ دلار را امتحان کند و احتمال بالایی وجود دارد که به پایین این محدوده سقوط کند و تا مرز ۱۲۵۸ دلار عقب نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۶.۳۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد کاهش، ۸۵۷.۱۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تقریبا بدون تغییر ماند و در ۹۶۷ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید