Performancing Metrics

ژاپنی‌ها برای ادامه واردات نفت ایران از آمریکا معافیت می‌خواهند | اتاق خبر
کد خبر: 412297
تاریخ انتشار: 1 تیر 1397 - 15:22
رییس انجمن نفت ژاپن گفت: واردکنندگان ژاپنی نفت ایران به منظور ادامه وارداتشان، به دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا تا چهارم نوامبر نیاز دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تاکاشی تسوکیوکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو گفت: اگر همان طور که آمریکا ادعا کرده صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند. ما به اقدامات خاصی برای ادامه واردات نفت از ایران نیاز داریم.

وی اظهار کرد: بدون دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا، خرید نفت ایران از سوی پالایشگاه‌های ژاپنی در اوت ممکن است آخرین خرید باشد زیرا نفتی که پس از سپتامبر بارگیری می شود، مشمول تحریم‌ها قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: پول نفتی که در اکتبر بارگیری می‌شود در نوامبر پرداخت خواهد شد.

دونالد ترامپ - رییس جمهور آمریکا - در هشتم ماه مه اعلام کرد آمریکا از توافق هسته ای بین المللی با ایران خارج می‌شود و تحریم‌های اقتصادی علیه تهران که از ژانویه سال ۲۰۱۶ تحت برجام معلق شده بود، مجددا اعمال خواهد شد.

بر اساس گزارش پلاتس، آمریکا به خریداران بین‌المللی نفت ایران تا چهارم نوامبر پیش از اینکه تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت، انرژی، کشتیرانی و بیمه به اجرا گذاشته شود، برای خاتمه دادن به قراردادهایشان مهلت داده است.

طبق اسناد وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن اجازه به کشورها برای ادامه واردات نفتشان از ایران را به شرطی بررسی خواهد کرد که آنها حجم خریدشان را هر ۱۸۰ روز کاهش دهند.

دایسوکه هیروتا - یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن - پیش از این اظهار کرده بود: شرکت‌های ژاپنی نمی‌خواهند واردات نفتشان از ایران را متوقف کنند. ژاپن در دوران تحریم‌های قبلی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، معافیت گرفته بود و تصور می‌کند برای ادامه این میزان واردات از ایران همچنان از آمریکا معافیت بگیرد.

پالایشگاه‌های ژاپنی به نفت نسبتا کم هزینه ایران به دلیل کیفیت سنگین‌تر آن علاقمند هستند. واردات از ایران حدود پنج درصد از کل واردات نفت خام ژاپن است.

طبق محاسبات "اس اند پی گلوبال پلاتس" بر مبنای آمار وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، واردات نفت ژاپن از ایران در سال ۲۰۱۷ به میزان ۲۴.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۲ هزار و ۲۱۶ بشکه در روز در مقایسه با ۲۲۷ هزار و ۱۴۲ بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ رسید. در ژانویه و فوریه سال میلادی جاری، واردات ژاپن بر مبنای سالانه ۱۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۹۲ هزار و ۲۸۹ بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید