Performancing Metrics

قیمت جهانی طلا افت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 412298
تاریخ انتشار: 1 تیر 1397 - 15:37
قیمت طلا پس از این که روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته سقوط کرد، تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا، در معاملات روز جمعه ثابت ماند.

 

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور بدون تغییر باقی ماند و در ۱۲۶۷.۳۸ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۲۶۰.۸۴ دلار سقوط کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۹.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با ۴ دلار (۰.۳ درصد) کاهش در ۱۲۷۰.۵۰ دلار بسته شده بود.

ضعیف شدن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود، برای خریداران غیر آمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

به گفته رونالد لیونگ - مدیر معاملات شرکت لی چیونگ گلد - طلا به دلیل ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا از سطوح پایین‌تر که این اواخر معامله شده بود، بهبود یافته است.

دلار آمریکا با اقدام سرمایه‌گذاران برای سودگیری از رشد اخیر ارزش این ارز، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ از بالاترین حد خود در یازده ماه اخیر عقب نشینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز جمعه از تنش‌های تجاری میان آمریکا و سایر کشورها از جمله چین  که به سود شرکت‌ها لطمه وارد کرده است و همچنین نوسان قیمت‌های نفت در آستانه دیدار اوپک متاثر شده و تحت فشارهای کاهشی ماندند.

اختلافات تجاری میان آمریکا و چین ممکن است یک جنگ تجاری جهانی به راه بیندازد که تاکنون یک قربانی - صنعت خودروسازی آلمان - بر جای گذاشته است.

به گفته وانگ تائو - تحلیلگر فنی رویترز - هر اونس طلا برای تحویل فوری آن طور که الگوها و نمودارهای فنی نشان می‌دهند، همچنان عقب نشینی به مرز ۱۲۵۸ دلار را هدف گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶.۳۲ دلار رسید. بهای معاملات نقره از ابتدای هفته‌ جاری تاکنون ۱.۴ درصد افت داشته است.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۵۶.۱۵ دلار رسید. هر اونس پلادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۵۳.۵۰ دلار رسید. هر دوی این فلزات از ابتدای هفته‌ جاری تاکنون بیش از سه درصد افت قیمت داشته‌اند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید