Performancing Metrics

ساختمان‌های تجاری غیراستاندارد پلمب می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 412348
تاریخ انتشار: 2 تیر 1397 - 14:16
رئیس ستاد ایمن‌سازی واحدهای صنفی تهران:
در سطح کشور به ویژه در بافت فرسوده و بازار، پلاسکوهای دیگری وجود دارند که امکان ایجاد حادثه دلخراش از سوی آن‌ها می‌رود؛ لذا مقرر شده در صورت عدم ایمن‌سازی، این واحدها با دستور قضایی پلمب شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روزهای انتهایی سال ۱۳۹۵ بود که خبری فضای رسانه‌ای کشور را در برگرفت تا سرآغازی باشد بر ایمن‌سازی واحدهای صنفی؛ در آن روزها پلاسکوی نه چندان پیر در آتش سوخت تا زنگ خطر واحدهای بسیار قدیمی در کوچه پس کوچه های تنگ محله بازار به صدا درآید و از سوی دیگر حواس ها در ساخت واحدهای جدید بیش از پیش جمع شود.

مناطق پر رفت و آمد تهران همچون بازار بزرگ که محل کسب و کار بسیاری از افراد است، بافتی قدیمی دارد که در شرایط فعلی ایمنی قابل قبولی ندارد و در کنار آن، بافت این منطقه به گونه‌ای است که دسترسی سریع و در لحظه برای واحدهای امدادرسانی بسیار سخت و مشکل است. حال جای سوال دارد با توجه به تجربه ساختمان پلاسکو، اصناف و دیگر مجموعه‌های ذیربط چه اقداماتی را تا به امروز انجام داده‌اند.

در این رابطه خسرو ابراهیمی‌نیا - رئیس ستاد ایمن‌سازی واحدهای صنفی تهران به ایسنا - گفت: در راستای ایمن سازی واحدهای صنفی قوانین مناسبی در گذشته وضع شده و در این رابطه مشکلی وجود ندارد اما در بحث اجرایی، اصناف قدرت اجرایی و برخورد با متخلفان را ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به واسطه بافت فرسوده برخی از مناطق شهر همچون بازار تهران مشکلاتی در راستای ایمن سازی وجود دارد که برای حل این مشکلات جلسات متعددی با دستگاه های مرتبط برگزار می شود که مقرر شده در صورتی که واحدهای صنفی به ایمن سازی نپردازند با دستور قضایی پلمب شوند.

رئیس ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از واحدهای صنفی و مراکز تجاری که موارد ایمن سازی را رعایت نکرده بودند، از مقام قضایی مهلت گرفته اند و با نظارت سازمان آتش نشانی به رفع نواقص می پردازند.

او یکی از مشکلات اساسی در عدم ایمن سازی واحدهای صنفی قدیمی را سیم کشی بسیار قدیمی و بدون استاندارد دانست و یادآور شد: ساختمان های غیر ایمن بسیار خطرناکی در منطقه ۱۲ وجود داشت که با دستور قضایی، استانداردسازی اولیه آنها صورت گرفته و با توجه به شرایط، راه بسیار طولانی در پیش است.

وی ادامه داد: خطرات و حادثه برای ساختمان‌های تازه تاسیس نیز وجود دارد و باید با ایمن‌سازی و تجهیز آن‌ها با دستگاه های ایمنی از ریسک ها کاسته شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید