Performancing Metrics

موتورسیکلت‌های آمریکایی؛ نخستین قربانی جنگ تجاری اروپا و آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 412352
تاریخ انتشار: 2 تیر 1397 - 15:18
اروپا در واکنش به اقدام آمریکا در افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم، تعرفه واردات موتورسیکلتهای آمریکایی را ۲۵ درصد افزایش داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ – رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا – چند ماه پیش با وجود مخالفت های بسیار از سوی جمهوری‌خواهان و سایر کشورها، قانونی را تصویب کرد که طبق آن، تعرفه واردات فولاد ۲۵ درصد و آلومینیوم ۱۰ درصد برای واردات از اروپا به آمریکا تعیین شد.

 دونالد ترامپ برای تصویب این قانون بر این باور بود که افزایش تعرفه‌ها می تواند از کسب و کار و مشاغل آمریکایی حمایت کند این در حالیست که بسیاری از اقتصاددانان می گویند تاثیر افزایش قیمت برای کاربران فولاد و آلومینیوم مانند صنایع خودروسازی و نفت مشاغل بیشتری را در مقایسه با محدودیت‌هایی که واردات ایجاد می‌کند، نابود خواهند کرد.

حالا کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نخستین گام های خود به منظور مقابله به مثل با آمریکا، تعرفه واردات موتورسیکلت های ساخت کشور ایالات متحده آمریکا را ۲۵ درصد افزایش دادند. این موتورسیکلت ها شامل برندهای معروف و خوش آوازه ای همچون هارلی داویدسون و ایندین است که همگی مجهز به یک پیشرانه با حجم بالای ۵۰۰ سی‌سی هستند. البته لازم به ذکر است که در این میان موتورسیکلت های برقی و الکتریکی آمریکایی که به عقیده اتحادیه اروپا دوستدار محیط زیست بوده و نباید برای استفاده از آنها ممانعتی ایجاد شود، از این قانون تعرفه ۲۵ درصدی مستثنی خواهند بود و قربانی سیاست گذاری های نادرست امریکا نمی شوند.

شرکت هارلی داویدسون در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حدودا ۴۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به کشورهای اروپایی فروخته است این در حالیست که این میزان در بازار وطنی آن یعنی ایالات متحده آمریکا حدود ۱۴۸ هزار دستگاه بوده است.

از سویی دیگر، طبق آمار منتشر شده فروش محصولات این برند امریکایی از سال گذشته تاکنون گرفتار یک رکود بی سابقه ای شده است. به همین دلیل هم به نظر می رسد سیاست گذاران اروپایی این شرکت را هدف گرفته اند تا دولت ترامپ را متوجه خسارات جبران ناپذیر سیاست های نادرست خود کنند. حالا به نظر می رسد با قانون افزایش تعرفه واردات موتورسیکلت های آمریکایی به اروپا کار این غول های موتورسیکلت سازی بسیار سخت تر و دشوارتر از همیشه خواهد شد.

البته به نظر می رسد رقیب آن یعنی شرکت ایندین (indian) با رونمایی از محصولات جدید و گسترش نمایندگی های خود، سهم بزرگی از بازار وطنی را به خود اختصاص داده است و ممکن است نسبت به هارلی داویدسون کمتر تحت تاثیر قانون جدید اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی یو اس ای تودی، هارلی داویدسون در بیانیه ای به این اقدام جدید اتحادیه اروپا واکنش نشان داده و اظهار کرده است که قانون افزایش تعرفه واردات موتورسیکلت های آمریکایی که در اصل اقدام تلافی جویانه اروپا در قبال افزایش تعرفه واردات فولاد و الومینیوم از سوی آمریکا به شمار می رود، به طور قطع بر روی مشتریان و میزان فروش ما (شرکت هارلی داویدسون) تاثیرات منفی عظیمی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید