Performancing Metrics

کاهش واردات نفت هند از ایران | اتاق خبر
کد خبر: 413148
تاریخ انتشار: 20 تیر 1397 - 13:59
بر پایه آمار کشتیرانی و صنعتی، واردات نفت هند از ایران طی ماه میلادی گذشته ۱۵.۹ درصد کاهش یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آمار نشان داد هند در ژوئن ۵۹۲ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده که در مقایسه با ۷۰۵ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز در ماه مه کاهش نشان می‌دهد. این منابع حاضر به افشای هویتشان نشدند.

خرید کمتر پالایشگاههای خصوصی، واردات نفت هند از ایران در ژوئن را کاهش داد. با این حال پالایشگاه‌های دولتی خریدشان را افزایش دادند. طبق آمار، پالایشگاه‌های دولتی که حدود ۶۰ درصد از پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش هند را تشکیل می دهند، حدود ۱۰ درصد بیشتر نفت ایران را در ژوئن نسبت به ماه مه خریداری کردند.

هند که بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است، در پی تهدید تحریمهای آمریکا از پالایشگاه‌های خود خواسته است در صورت عدم دریافت معافیت از تحریمها، برای یافتن منابع جایگزین آماده شوند.

پالایشگاه‌های دولتی هند در سال مالی ۲۰۱۸- ۲۰۱۷ به دلیل اختلاف بر سر حق توسعه یک میدان گازی بزرگ، خرید نفت از ایران را کاهش داده بودند. با این حال پس از این‌که ایران موافقت کرد تخفیف‌های قابل توجهی را برای حمل نفت عرضه کند، این پالایشگاه‌ها طرح‌هایی را برای افزایش واردات در سال مالی جاری از آوریل اعلام کرده بودند.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران اعلام کرد تحریمهای اقتصادی را مجددا اعلام خواهد کرد. البته مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد واشنگتن درخواست‌های برخی از کشورها برای معافیت از تحریم‌ها را که قرار است در نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران به اجرا در بیایند، بررسی خواهد کرد. پامپئو گفت: کشورهای متعددی نزد آمریکا آمده و خواستار معافیت از تحریم‌های نفتی ایران شدند. ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید