Performancing Metrics

صادرات نفت آمریکا به هند اوج گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 413198
تاریخ انتشار: 21 تیر 1397 - 18:29
تولیدکنندگان و تاجران ایالات‌متحده، امسال تا ماه ژوئن، ۱۵ میلیون بشکه نفت خام آمریکایی را به هند صادر کرده‌اند، درحالی‌که در کل سال ۲۰۱۷ صادرات نفت آمریکا به هند، ۸ میلیون بشکه بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، پالایشگاه‌های هندی نفت آمریکا را جایگزین نفت ایران و ونزوئلا می‌کنند؛ در ماه ژوئن، صادرات نفت خام آمریکا به هند رکوردزنی کرد و تقریبا به دو برابر سال گذشته رسید.

دولت دونالد ترامپ به متحدان خود فشار می‌آورد که واردات کالاهای ایرانی را به صفر برسانند و تغییر حرکت هند تلاش دولت ترامپ در استفاده از انرژی برای پیشبرد اهداف سیاسی را تقویت خواهد کرد.

ایالات‌متحده به یک صادرکننده بزرگ نفت خام تبدیل شده است و در ماه آوریل، طبق آخرین داده‌های دولتی ۱.۷۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

تولیدکنندگان و تاجران ایالات‌متحده، امسال تا ماه ژوئن، ۱۵ میلیون بشکه نفت خام آمریکایی را به هند صادر کرده‌اند، درحالی‌که در کل سال ۲۰۱۷ صادرات نفت آمریکا به هند، ۸ میلیون بشکه بود.

بر اساس این گزارش، درصورتی‌ که به علت بالا گرفتن جنگ تجاری، چین به صادرات نفت آمریکا به این کشور تعرفه ببندد، با افت قیمت نفت آمریکا، صادرات آن به هند می‌تواند افزایش یابد.

ای‌کی شارما، رییس مالی شرکت نفت هند، بزرگترین پالایشگاه هند، می‌گوید: نفت خام آمریکا به علت قیمت پایین‌تر آن مورد توجه قرار گرفته است و درصورتی‌که چین واردات خود از این کشور را قطع کند، ارزان‌تر هم خواهد شد و احتمالا واردات هند افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: ما به دنبال یک قرارداد میان‌مدت برای خرید ۳ تا ۴ محموله نفت خام آمریکا در یک بازه ۳ تا ۶ ماهه هستیم، به جای این‌که فقط یک محموله خریداری کنیم.

برخی از پالایشگاه‌های هندی امسال دوره تست نفت آمریکا را به پایان رسانده‌اند. آنها آن را با نفت سنگینی که پالایشگاه‌های آنها معمولاً از آن استفاده می‌کرد مخلوط کرده‌اند.

اولیور جاکوب، مدیرکل مشاور انرژی پتروماتریکس، می‌گوید: آنها واقعا تغییر را شروع کرده‌اند. حالا هند دیگر با جریان روزانه واردات نفت آمریکا به این کشور، مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید