Performancing Metrics

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان | اتاق خبر
کد خبر: 413560
تاریخ انتشار: 30 تیر 1397 - 14:13
معاون حجتی خبر داد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: این رقم مربوط به مدیریت های قبلی بوده و پرداخت آن در نوع خود، بی سابقه است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: این رقم مربوط به مدیریت های قبلی بوده و پرداخت آن در نوع خود، بی سابقه است.  

وی افزود: اجرای طرح خرید حمایتی شیر با هماهنگی وزارت متبوع و معاونت امور دام و مرکز اصلاح نژاد دام از تعداد ۷ استان کشور به ۱۷ استان برنامه ریزی و توسعه یافته است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: همچنین پس از هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنندگان، قیمت خرید حمایتی شیر خام توسط دولت، از پایه هر کیلوگرم ۱۳هزار ریال در سالهای ۹۵و ۹۶ به ۱۴هزار و ۴۰۰ ریال افزایش یافت.

شیرزاد درباره سیب زمینی بهاره نیز گفت: در منطقه جنوب کرمان، خوزستان، گلستان و اصفهان حدود ۲۶ هزار تن سیب زمینی بهاره بصورت تضمینی خریداری و حدود ۷۳ درصد وجه کشاورزان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: فروش خرما و زعفران خرید حمایتی سال ۹۶ به ترتیب حدود ۴۷ و ۲۰ درصد محصول موجود در بورس بصورت نقدی و صرفا با اخذ ضمانت نامه معتبر بانکی نیز توسط این سازمان انجام و برنامه زمانبندی زعفران نیز تهیه شد.

شیرزاد با اشاره به اینکه اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید، کشاورزی و روستایی کشور باید به فکر تاسیس واحدهای خدمات تجاری و بازرگانی جدیدی با شکل حقوقی شرکتهای سهامی خاص باشد، گفت: در شرایط پرتلاطم اقتصادی امروزی، وظیفه مدیریت واردات نهاده ها و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف را به عهده گیرد.

وی افزود: اشکال شرکت های سهامی در مقایسه با تعاونی ها، در ارتباط با فعالیتهای خدماتی و تجارت داخلی و بین المللی، بازارمحورتر و سرمایه پذیر تر بوده و قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید