Performancing Metrics

فعالان بازار سهام چشم انتظار تغییرات مدیریتی | اتاق خبر
کد خبر: 413766
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1397 - 19:23
بورس تهران در حالی به نوسانات غیر قابل پیش بینی خود ادامه می‌دهد که بازار پول شاهد تغییرات در سطوح بالای مدیریتی خود است و همه از جمله فعالان بازار سرمایه چشم انتظارند تا ببیند رئیس کل بانک مرکزی ایران چه سیاست‌های جدید ارزی را در پیش می‌گیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با شدت گرفتن نوسانات در بازارهای مالی ایران شاهد تغییر و تحولاتی در سطح مدیران هستیم به طوری که امروز با خداحافظی ولی اله سیف از بانک مرکزی عبدالناصر همتی جای او را گرفت. این تغییر و تحولات می تواند اثرات کوتاه مدت روانی بر بازار داشته باشد و برای فقط چند روز بازار را آرام کند.

نوسانات قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی ایران در این مدت بیشترین تاثیر را در بازار سهام داشته است از طرفی شنیده شده که محور اصلی توقعات حسن روحانی از رئیس جدید بانک مرکزی مسایل ارزی است و همین موضوعات ارزی در چند ماه گذشته بر بازار سهام سایه داشته است.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۰۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۱ واحد رشد تا رقم ۱۸ هزار و ۲۸۲ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز در طول معاملات امروز با رشد ۴۷۹ واحدی رو به رو شد و به تراز ۱۱۷ هزار و ۸۶۶ واحد رشد کرد همچنین شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۴۶۳ و ۱۵ واحد رشد کردند.

پالایش نفت تهران، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان هر یک به ترتیب با ۱۷۵، ۱۱۷ و ۱۰۹ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را روی شاخص های بازار داشتند همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و سایپا به ترتیب با ۱۰۸، ۵۹ و ۳۸ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند نماگر بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

خودرویی ها بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص بازار داشتند و به جز در چند نماد با افت یکدست قیمت ها مواجه شدند در این گروه در برخی از نمادها شاهد صف فروش بودیم. در نهایت در گروه خودرو ۱۹۰ میلیون سهم  به ارزش حدود ۲۲ میلیارد تومان دست به دست شد.

اما گروه فراورده های نفتی برعکس خودرویی ها عمدتا با رشد قیمت همراه بود و حتی معامله گران در برخی از نمادها برای خرید صف کشیده بودند. در عین حال گروه استخراج کانه های فلزی امروز جزو گروه هایی بود که نوسان زیادی نداشت.

فلزات اساسی نیز امروز اکثرا مقداری رشد را در نمادهای مختلف شاهد بودند نوسان قیمت ها در این گروه چندان زیاد نبود و عمده سهم ها کمتر از دو درصد رشد کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۳۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدند ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۹۹ هزار نوبت معامله بود.

امروز آیفکس ۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۲۳۲ واحدی رسید ارزش معاملات فرابورس ایران ۱۶۹ میلیارد تومان شد حجم معاملات به ۳۶۲ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید