Performancing Metrics

سهام وال‌استریت جهش کرد | اتاق خبر
کد خبر: 413792
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1397 - 16:36
مصالحه آمریکا و اروپا، سقوط سنگین فیس‌بوک؛
با انتشار اخبار مصالحه تجاری ترامپ و اروپا سهام وال‌استریت جهش کرد و بازارهای آسیایی در معاملات روز پنج‌شنبه رشد کردند، اما نگرانی ادامه‌دار در مورد رشد اقتصاد جهانی، سود سهام را محدود کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، با انتشار اخبار مصالحه تجاری ترامپ و اروپا سهام وال‌استریت جهش کرد و بازارهای آسیایی در معاملات روز پنج‌شنبه رشد کردند، اما نگرانی ادامه‌دار در مورد چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی، سود سهام را محدود کرد.

شاخص اس‌اندپی ۵۰۰، با  انتشار اخبار این مصالحه، تنها در نیم ساعت آخر جلسه معاملاتی دیشب، ۰.۵ درصد جهش کرد و در بالاترین سطح  خود از ۲۹ ژانویه تا کنون بسته شد. داوجونز ۰.۶۸ درصد بالا رفت و کامپوزیت نزدک ۱.۱۷ درصد جهش کرد.

ترامپ گفت که اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده توافق کردند روی از بین بردن تعرفه‌ها بر روی کالاهای صنعتی و افزایش صادرات گاز طبیعی و دانه سویای آمریکا به اروپا، کار کنند.

اما هشدار کند شدن رشد اقتصادی از سوی شرکت فیس‌بوک باعث شد تا سهام این شرکت به قعر فرو رود و در ساعات پس از بسته شدن بازارها تا ۲۴ درصد سقوط کند. این نشاندهنده ریسک بزرگی است که در فصل کنونی اعلام درآمدهای شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و تاجران را تهدید می‌کند. سقوط فیس‌بوک منجر به سقوط سهام آمازون، آلفابت و سایر شرکت‌های با رشد بالا شد، تا جایی‌که کامپوزیت نزدک هم پس از بسته شدن بازارهای اصلی ۰.۸۵ درصد افت کرد.

همچنین چهارشنبه شب، خودروسازانی نظیر جنرال‌موتورز، فوردموتور و فیات-کرایسلر، پیش‌بینی سود امسال خود را پایین آورند، تا نشان دهند که نگرانی از جنگ تجاری هنوز کاهش نیافته است. سهام بوئینگ ۰.۷ درصد پایین آمد.

به علاوه نزدیک به دو سوم اقتصاددانانی که در نظر سنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش‌بینی کردند سال آینده، محافظه‌کاری تجاری فشار رو به پایین زیادی به رشد اقتصادی جهان وارد کند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، بدون سهام ژاپن، ۰.۱ درصد بالا رفت.

در چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۶ درصد افت کرد و سهام شرکت‌های بزرگ تکنولوژی ۰.۹ درصد سقوط کرد. سهامی که به هر ترتیبی با شرکت فیس‌بوک ارتباط داشتند، به بازندگان امروز تبدیل شدند.

سهام تایوان، ۰.۲ درصد بالا رفت و کوسپی کره‌جنوبی هم با امید به آرامش تنش‌های تجاری، ۰.۶ درصد رشد کرد.

سهام استرالیا ۰.۱ درصد و نیکی ژاپن ۰.۲ درصد افت کردند.

در معاملات آسیایی، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی تا ساعت ۱۰:۱۰ به وقت تهران، ۰.۲ درصد پایین آمد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید