Performancing Metrics

برای بازار ارز برنامه دارم | اتاق خبر
کد خبر: 413895
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1397 - 20:41
رئیس کل جدید بانک مرکزی:
عبدالناصر همتی در اولین اظهاراتش در سمت ریاست کل بانک مرکزی از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز خبر داد و گفت که رانت ارزی را حذف خواهد کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رئیس کل بانک مرکزی که در شرایط نه‌چندان مساعد ارزی بانک مرکزی را تحویل گرفته است، در سخنانی که در مراسم معارفه خود داشت با اشاره به برنامه‌ها و اهداف خود در شبکه بانکی موضوع ارز را به طور جدی مطرح کرد و با اشاره به برخی دلایلی که موجب ایجاد شرایط کنونی در بازار ارز شده است، گفت: این وضعیت ناشی از ناترازی‌های ترازنامه نظام بانکی، بی‌تدبیری در استفاده از ابزارهای سیاست پولی و سردرگمی در اعمال سیاست‌های ارزی است که همین امر نابسامانی در بازار ارز، عدم کنترل و هدایت جریان نقدینگی و ایجاد نقدینگی بی‌ضابطه از سوی شبکه بانکی را به دنبال داشته است. در عین حال نبود ابزارهای جایگزین مناسب برای دارایی‌هایی نظیر سکه، طلا و ارز و از سوی دیگر وجود انتظارات منفی که از سوی دشمنان ایجاد شده فضای کنونی را رقم زد.

وی ادامه داد: برای تغییر در بازار ارز و سیاست‌های ارزی برنامه‌هایی را دارم که با رئیس‌جمهوری مطرح شده و بعد از نهایی شدن در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب را انجام خواهم داد.

رئیس کل بانک مرکزی مبارزه با فساد و رانت‌خواران در نظام پولی و ارزی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این موضوع از مطالبات جدی مردم است که به طور حتم در صدر برنامه‌های من قرار خواهد گرفت.

همتی همچنین گفت که همزمان با به‌کارگیری ابزارهای مناسب برای اعمال سیاست‌های پولی و ارزی سعی خواهیم کرد که سیاست ارتباطی مناسبی در بیان مواضع بانک مرکزی به مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید