Performancing Metrics

اختصاص صددرصدی اعتبارات دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در سال 97 | اتاق خبر
کد خبر: 413968
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1397 - 16:07
معاون توسعه امور علمی سازمان برنامه و بودجه خبر داد
معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص صد در صدی اعتبارات دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی امروز در همایش و نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز با اشاره به وضعیت اخیر اقتصادی کشور آن را وضعیتی غم‌انگیز و استخوان‌سوز عنوان کرد و افزود: ولی در سال جاری با قدرت زیاد کشور را اداره خواهیم کرد و حقوق کارمندان به تعویق نخواهد افتاد.

نمکی همچنین اظهار کرد: در بودجه سال 97 اعتبارات بخش‌های آموزشی 30 درصد و پارک‌های علم و فناوری در بخشی از موارد تا 50 درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اعتبارات دانشگاه‌های پیشرو در سال جاری 400 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به طور کلی بودجه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در سال 97 افزایش صد در صدی داشته است.

وی با بیان اینکه در اداره مسائل اصلی کشور هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: این دوران خواهد گذشت و ما باید با اتحاد از این گردنه عبور کنیم، چرا که این یک جنگ اقتصادی نیست، بلکه یک جنگ روانی در کشور است.

نمکی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌های زیست‌محیطی کشور در حوزه‌های آب‌، کشاورزی سنتی، ریزگردها و بحران آب اشاره کرد و با تاکید بر نقش مهم پارک‌های علم و فناوری در این زمینه یادآور شد: ما انتظار داریم تا پارک‌های علم و فناوری راهکارهایی را برای برون‌رفت از این چالش‌ها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون 32 میلیارد تومان برای اجرای 52 پروژه مدیریت سبز از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است،‌ ابراز امیدواری کرد که این میزان در سال جاری افزایش یابد.

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما مصمم هستیم تا از حوزه‌های آموزش و پژوهش حمایت کنیم، اظهارکرد: امروز دولت دست نیاز به سمت دانشمندان دراز کرده است، چرا که اعتقاد داریم راهی جز همفکری با دانشمندان در اداره امور کشور نداریم.

نمکی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما امسال صد در صد اعتبارات دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید