Performancing Metrics

افزایش قیمت نفت در بازارهای ملتهب | اتاق خبر
کد خبر: 414970
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1397 - 15:21
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی بازار نسبت به دورنمای عرضه به دلیل اقدامات خصمانه‌ای آمریکا علیه ایران افزایش یافت، اما ابهامات نسبت به ادامه اختلافات تجاری واشنگتن و پکن مانع صعود بیشتر قیمت‌ها شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با سه سنت افزایش نسبت به روز دوشنبه، به ۷۲.۲۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۶.۶۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته معامله‌گران، قیمت‌ها از انتظارات برای کاهش عرضه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران پشتیبانی شدند. آمریکا روز دوشنبه در تلاش برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت‌ها ۱۱ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفتی استراتژیک خود برای تحویل از اول اکتبر تا ۳۰ نوامبر عرضه کرد.

بانک فرانسوی بانک "بی ان پی پاریبا" به دلیل تحریم‌های آمریکا در گزارشی اعلام کرد: انتظار دارد تولید نفت اوپک که ایران یکی از اعضای آن است، از میانگین ۳۲.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ به ۳۱.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند. با این حال معامله‌گران می‌گویند جو عمومی بازار نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا در بحبوحه تداوم تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، محتاط مانده است.

یک هیات تجاری چینی قرار است هفته جاری برای مذاکره به منظور حل مسائل تجاری به واشنگتن سفر کند، اما دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: انتظار ندارد پیشرفت چندانی صورت بگیرد و حل اختلاف تجاری با چین زمان خواهد برد.

تاثیر اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران هنوز مشخص نشده است. چین اعلام کرده است تحریم‌های آمریکا را نادیده خواهد گرفت با این حال هرگونه اختلال در روند عرضه به بازار ممکن است با افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان خارج از اوپک جبران شود. بانک "بی ان پی پاریبا" پیش‌بینی کرد: تولید نفت غیراوپک دو میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ و ۱.۹ میلیون بشکه در روز در سال میلادی آینده رشد خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جست‌وجو برای منابع نفتی جدید طی دو سال گذشته در سطح جهانی افزایش یافته، به‌طوری که طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری از ۱۰۱۳ حلقه در پایان ژوییه سال ۲۰۱۶ به ۱۶۶۴ حلقه در اوت سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. بزرگترین افزایش در آمریکای شمالی بوده که در آن تعداد دکل‌های حفاری طی دو سال گذشته از ۴۹۱ به ۱۰۵۷ حلقه رسیده است.

روند حرکت قیمت‌ها همچنین به میزان تقاضا بستگی خواهد داشت. براساس پیش‌بینی این بانک، تقاضای جهانی برای نفت ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال جاری و سال آینده رشد خواهد کرد و ایجاب می‌کند که بازارهای جهانی به خوبی تامین شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید