Performancing Metrics

احداث نیروگاه‌های حقیقی و مجازی برای سال ۹۸ | اتاق خبر
کد خبر: 415175
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1397 - 12:59
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه ای کشور نیازمند برق پایدار و مطمئن است و در این مسیر باید علاوه بر ساخت نیروگاه‌های حقیقی، با مدیریت مصرف بتوانیم ظرفیت جدید برق را به شکل نیروگاه مجازی ایجاد کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان صبح امروز در آئین افتتاح ۵۷ پروژه شبکه‌های انتقال فوق و توزیع برق تهران با بیان اینکه تابستان امسال را بدون مشکل در شبکه برق رسانی پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: دشمنان این نظام قصد داشتند با برنامه‌ریزی‌های سنگین خود در صنعت آب و برق کشور اختلال ایجاد کنند که با هوشیاری مردم، مدیریت درست مسئولان، استانداران، تدبیر مقامات و همکاری رسانه نقشه شوم آن‌ها نقش بر آب شد و باز تیرشان به هدف ننشست.

وی افزود: در کنار اینکه تابستان کم حادثه ای را پشت سر گذاشتیم، باید گفت که تجربه بسیار زیادی برای سال آینده کسب کردیم و هم اکنون دست اندرکار احداث نیروگاه‌های حقیقی و مجازی هستیم که نیروگاه حقیقی توسط متخصصان صنعت برق کشور و مجازی توسط مردم با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح برق انجام می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: مدیریت مصرف امسال باعث شد تا اوج بار کاهش پیدا کند و همهٔ مردم در سراسر کشور از نعمت برق برخوردار شوند.

اردکانیان با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی و توسعه ای کشور نیازمند برق پایدار و مطمئن است، اظهار کرد: در این راستا بایستی به نحو مناسب رو به جلو حرکت داشته باشیم تا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم در سال پیش رو به اتکا ظرفیت‌های داخلی و همت متخصصان صنعت برق کشور، این ظرفیت‌ها را بیش از پیش افزایش داده و برق پایداری را در هر زمان داشته باشیم.

وی با اشاره به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است، عنوان کرد: یکی از ارزشمندترین کالاهای ایرانی، حس تعلق خاطر مردم ما به کشور خودشان است و شاید یکی از هدف گذاری‌های اصلی دشمنان انقلاب آسیب زدن به همین حس تعلق بوده که باید از این حس به عنوان یک کالای منحصر بفرد ایرانی محافظت کنیم.

وزیر نیرو افزود: دشمن با برنامه‌ریزی‌های خود تلاش دارد تا این حس را تضعیف کند و امروز باید گفت این حس تعلق خاطر است که موجب شده بیداری گسترده ای در منطقه شکل بگیرد.

اردکانیان به اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: ما به جای فرصت زمانی چند برابر و صرف هزینه‌های سنگین توانستیم با بهره گیری از امکانات بلااستفاده در انبارهای تجهیزات خود، کار ارزشمندی را در مسیر اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم که امروز نمونه ای از آن را در افتتاح این پروژه می‌بینید.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز امسال، همکاران ما در حوزه آب و برق با ذوق و شوق فراوان و تلاش شبانه روزی خود تلاش کردند تا مردم در آسایش و رفاه کامل به سر ببرند و همین شوق آن‌ها نیز به دستگاه‌های دیگر انتقال داده شد که ثمرات آن به بار نشسته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید