Performancing Metrics

امضای توافق نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 416284
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1397 - 15:37
در نشستی در پیونگ یانگ صورت گرفت؛
در جریان دومین روز دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی توافقی نظامی میان دو کشور امضا شد و رهبر کره شمالی وعده داد که به زودی به سئول سفر کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، امروز چهارشنبه دومین روز مذاکرات «کیم جونگ اون» رهبره کره شمالی و «مون جه این» رئیس جمهور کره جنوبی در پیونگ یانگ برگزار می شود.

طی این دیدار توافقی نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی امضا شد دو طرف تصمیم گرفته اند از ابتدای نوامبر پیش رو رزمایش نظامی در نزدیکی خط مرز نظامی دو کشور را متوقف کنند.

بر اساس این خبر در سندی که در پیونگ یانگ امضا شده است دو کشور بر توقف رزمایش های توپخانه ای گسترده و پرواز های نظامی در نزدیکی مناطق خلع سلاح شده توافق کردند.

به این ترتیب قرار است در زمانی که این توافق اجرایی می شود همه پروازهای جنگنده های نظامی دو کشور در منطقه خلع سلاح شده متوقف شود. 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وعده داده که به زودی به سئول سفر کند و توافقی در خصوص این سفر در بیانیه مشترک دو کشور گنجانده شده و قرار شده تا رهبر کره شمالی به دعوت مون جهاین رئیس جمهور کره جنوبی به سئول سفر کند.

کره شمالی وعده داده است که یکی از میدان های موشکی خود را تحت نظارت کارشناسان خارجی قرار دهد و تأسیسات هسته ای یونگ بیون را کاملا تعطیل کند. در این بیانیه آمده :طرف شمالی بر اساس روح بیانیه مشترک با آمریکا تصمیم گرفته اقدامات اضافی اتخاذ کند مانند تعطیلی کامل تأسیسات هسته ای یونگ بیون.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید