Performancing Metrics

در نیمه اول سال جاری چه تعداد کد بورسی ثبت شد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 417033
تاریخ انتشار: 13 مهر 1397 - 18:00
روند رشد قیمت‌ها در نیمه نخست امسال باعث شده تعداد بیشتری برای دریافت کد بورسی اقدام کنند؛ به طوری که تعداد کدهای بورسی ثبت شده در این مدت بیش از دو برابر مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از ابتدای سال ۱۳۹۷ به علت رشد قیمت دلار، شرکت های بورسی که عمدتا صادرات محور هستند با افزایش قیمت سهامشان رو به رو شدند و شاخص بورس توانست بارها رکوردشکنی کند و حتی در مقطعی به کانال تاریخی ۲۰۰ هزار واحدی نزدیک شود.

این اتفاق باعث شد بسیاری از افراد با اطلاع از رشد شاخص بورس در طی شش ماه ابتدایی سال جاری برای گرفتن کد بورسی به کارگزاری ها بروند. طبق آمارهای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در نیمه نخست سال ۱۳۹۷ تعداد ۵۳۴ هزار کد بورسی جدید به ثبت رسیده اما در نیمه اول سال ۱۳۹۶ تعداد کدهای بورسی به ثبت رسیده، ۲۱۸ هزار کد بوده است.

همچنین در مرداد و شهریور سال ۱۳۹۶ تعداد ۶۰ هزار کد معاملاتی جدید صادر شد، در حالی که در مدت مشابه امسال این رقم در دو ماه پایانی تابستان به ۱۴۲ هزار کد رسید که از این آمار ۸۰ هزار کد صادر شده مربوط به شهریور ماه است.

در ماه های گذشته سهام شرکت های بورسی که محصولاتشان صادر می شد با افزایش قیمت مواجه شد و قیمت تعدادی از سهم ها حتی تا سه برابر هم افزایش یافت، چرا که با صادرات این محصولات دلار یا یورو عاید این شرکت‌های صادرات محور می‌شود و با افزایش قیمت این ارزها سود شرکت‌ها (به ریال) افزایش می‌یابد.

در ماه های گذشته بیش از هر روز دیگری بورس شاهد افزایش صف‌های خرید پایدار بود. این افزایش خریدها سبب شده بود تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد و قیمت ها روند صعودی را طی کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید